Всички искат да продават повече коли, а Ferrari – по-малко
Повечето автопроизводители искат да продават повече автомобили, докато Ferrari иска да продава по-малко. Засега тази стратегия на италианската компания се оказва силно печеливша.
Миналата година Ferrari реши да намали производството си до 7 000 автомобила, в сравнение с произведените 7 300 коли през 2012 г. Целта, според компанията, е да запази ексклузивността на марката и да продава по-скъпи автомобили.
Засега стратегията „по-малко е повече“ действа. От Ferrari обявиха, че приходите за миналата година са нараснали с 5% до 2.335 млрд. долара, а печалбата се е увеличила до 364 млн. долара, в сравннеие с 335 млн. долара положителен резултат за 2012 г.
Северна Америка остава най-големият пазар на компанията - с 2 242 автомобила доставени през миналата година.
Въпросът е дали Ferrari планира да запази ограничението за производството през тази година и дори през следващата.
В интервю за CNBC по време на Автомобилното изложение в Женева председателят на Ferrari Лука Коредеро ди Монтедземоло обяви, че компанията планира да се придържа към ограничението от 7 000 автомобила и през тази година.
"Със сигурност тази година, а може би и следващата, защото не искат да заливам пазара с прекалено много коли," е заявил Лука ди Монтедземоло.
Произвеждайки по-малко автомобили, Ferrari може би изпуска известен брой продажби в краткосрочен план. Компанията обаче се цели в дългосрочен план и особено в пазарите на Ferrari-та втора употреба и класически Ferrari-та.
Продажбите на класически автомобили Ferrari чупят рекордите почти всеки месец, като наскоро модел Testa Rossa от 1957 г. беще продаден за 40 млн. долара, а Ferrari 275/GTB от 1967 г. беше купено за 27.5 млн. долара миналата година.
Ferrari иска на колите на компанията да се гледа като на надеждна инвестиция, а не само като играчки на четири гуми за богатите.
"Винаги казвам, че ние не продаваме кола, ние продаваме мечта," казва ди Монтедземоло. "А за да продаваш мечта, трябва да запазиш ексклузивност, трябва да инвестираш сериозни пари в иновации, но в същото време трябва да правиш красиви коли, класически."