Средно веднъж на 2 – 3 години боядисва българското семейство, показва изследване на Оргахим.

Малко над 1/3 от лицата споделят, че купуват продукти за боядисване веднъж годишно или по-често.

От друга страна, делът на тези, които извършват подобна покупка веднъж на 4-5 години и по-рядко, е около ¼ от изследваните граждани.

В Европа този период е малко по-дълъг – веднъж на 3-7 години. Като основни причини затова, че не боядисват по-често, 83% от европейците посочват това, че ремонтът е прекалено изморителна и времеемка дейност.

Според 45% финансово не е оправдано да се прави по-често реновиране.

От проведеното изследване на Оргахим става ясно, че в 70% от случаите изследваните лица сами поемат ангажимента по извършване на самото боядисване на дома, като основната роля в този процес се пада на мъжа в семейството. Едва в около 30% от случаите тази отговорност се възлага на майстор/специалист.

При покупката на продукти за боядисване се наблюдава разширен процес на търсене на информация, като в най-голяма степен изследваните лица са склонни да търсят препоръки и съвети от приятели, познати (41.6%) и от майстори (40.3%).



Оказва се, че цената, качеството и доброто покритие/плътността на латекса са критериите, които оказват най-съществено влияние върху потребителския избор на конкретна марка.

Идеята за боядисване в рамките на домакинството в 36% от случаите идва, както от мъжа, така и от жената. Сходен е процентът на случаите, в които жената се явява главният инициатор за извършване на боядисване в дома – около 35%.

В този смисъл може да се твърди, че по линия на зараждането на идеята за боядисване, жената по-често има превес над половинката си.

В почти 50% от случаите жената има последната дума относно избора на цвета на латекса, с който да се боядисва. Мъжът пък, от своя страна, има водеща роля при финалната селекция на марка латекс.