Ремонти по Тракия, Струма и Хемус бавят отпускарите
Пътни ремонти блокират пътя до морето това лято. Реконструкции по няколко големи участъка на магистралите „Тракия” и „Струма” ще бавят отпускарите през целия сезон. В същото време част от „Струма” ще заработи предсрочно, за да облекчи трафика към Гърция.
За съжаление, първата завършена българска магистрала – „Тракия”, няма да може да се ползва пълноценно и това лято. През август се очаква да започнат 3 големи ремонта на старите участъци на трасето - от 6-и до 10-и километър, 30 километра около Пазарджик и още 20 при така наречения обход на Пловдив.
Това значи стеснение на пътя в едното платно, но от агенция "Пътна инфраструктура" уверяват, че магистралата ще работи напълно през почивните дни. Междувременно, продължава и ремонтът на виадуктите, който дори сега натоварва движението.
Ако пътувате към Северното Черноморие, също се въоръжете с търпение - освен ремонтите, които се извършват по „Хемус” и към момента, към тях през следващите 3 месеца ще се добави и подмяната на 4 фуги след Витиня, заради които и там ще се стеснява трасето, посочва bTV.
Малкото добри новини идват за тези, които ще пътуват към Гърция. Строителството на магистрала „Струма” може да се окаже най-сложният пътен проект в Европа от десетилетия насам. За да минаваме бързо през Кресненското дефиле, през него трябва да се прокопае 15-километров тунел.
Останалото обаче върви с бързи темпове - участъкът от Дупница до Благоевград е дългъг 37 километра, по него се строят 43 надлеза, подлеза, естакади и мостове.
"Геологията на много места се оказа, че трябва да се удълбочават изкопите, за да се стигне до по-здрави пластове и да се изпълни по-голям обем видове работа", обясни Асен Аризанов, ръководител на Лот 2.
17 археологически находки по цялото трасе също спъват строителите. Точно по пътя на магистралата е изникнало неолитно селище от 6 век преди новата ера. В момента се събира всеки камък, за да бъде преместен и запазен.
Този участък трябва да заработи догодина. За октомври пък е предвидено пускането на трасето при Сандански. В средата на август обаче част от магистралата ще заработи предсрочно, за да се спести на шофьорите минаването през Петрич.
"Първото ни усилие е да пуснем последните 3 километра, които са до границата изцяло. След което сме се насочили към пускане на едното платно от участъка Сандански - Марикостиново" , поясни инж. Стефан Чайков от АПИ.
Цялата магистрала „Струма” вероятно ще бъде готова около 2020 година. В момента пътно-строителният бранш спори как точно да бъде изграден участъкът през Искърското дефиле. Очаква той да струва повече от 1 милиард евро и да се строи около 5 години.
Общо до края на годината ще приключи строителството на 90 километра нови пътни участъци. Освен финалът на магистрала „Струма” ще бъдат пуснати и 2 лота от магистрала „Марица”.