През цялата 2013 г. и през първата половина на тази година сегментът на ритейл парковете показва положителни тенденции. Нагласите на наемателите се подобряват, но тепърва очакваме да видим как този премерен оптимизъм ще бъде прекроен в конкретни инвестиционни намерения.

Това коментира Мартин Драгоев, инвестиционен мениджър във водещата инвестиционна компания Галакси Пропърти Груп на конференцията RERetail 2014 - рЕволюцията на търговските марки в София.

Наблюденията на компанията показват, че все още подобни формати се приемат като екзотика в българските реалности, където досега основно се налагани шопинг молове, но това тепърва ще се променя.

Ритейл парковете ще бъдат все по-атрактивна инвестиция, защото себестойността на търговската площ е по-ниска, което ги прани и по-ефективен формат за настаняването на големи площи. Премереният риск позволява гъвкавост в наемните нива и проектът се управлява лесно.

Това позволява и цените на стоките да бъдат близки до покупателната способност на по-голяма част от потребителите. За потенциала на този формат говори и пазарната ситуация в съседна Румъния. Там 48% от търговските площи са именно в ритейл паркове.

Участниците в конференцията се обединиха около тезата, че марките, които се насочват към подобни проекти, като големите вериги, дискаунтърите и други, покриват много по-широк кръг потребители. Въпреки това, нагласите на инвеститорите в момента са предпазливо оптимистични.