Ако сме клиенти на Глобал Маркетс
Във връзка с постъпилите сигнали и запитвания, Комисията за финансов надзор уведомява всички заинтересовани страни, че процедурата за уреждане на отношенията между ИП „Глобал Маркетс” ООД и клиентите на дружеството са следните:
1. ИП „Глобал Маркетс” ООД има задължение да уведоми всички свои клиенти, които притежават финансови инструменти и парични средства при него, за взетото решение за прекратяване на дейността като лицензиран инвестиционен посредник и в тази връзка да покани клиентите си да заявят своето желание и да направят нареждане за разпореждане с притежаваните от тях финансови инструменти и парични средства при дружеството.
2. След уведомяването, клиентите трябва да подадат нареждане към ИП „Глобал Маркетс” ООД за разпореждане с притежаваните от тях финансови инструменти и парични средства (продажба на финансовите инструменти и изплащане на паричните средства или прехвърляне на активите към друг инвестиционен посредник).
3. След подаване на нареждането от клиента, ИП „Глобал Маркетс” ООД има задължение да изпълни дадените разпореждания.
4. В случай че клиент не подаде нареждане за разпореждане с притежаваните от него активи при ИП, то ИП прехвърля служебно финансовите инструменти и паричните средства на клиентите и уведомява всеки клиент за институцията, в която неговите активи са прехвърлени.
Разходите по уреждане на отношенията между инвестиционния посредник и клиентите му са изцяло за сметка на инвестиционния посредник.