Продажбите на BMW скачат с 26% за второто тримесечие
Най-големият производител на луксозни автомобили в света Bayerische Motoren Werke AG (BMW) обяви по-висока от очакваната печалба за второто тримесечие на фона на по-големите продажби на модела X5 и по-доброто представяне в Китай.
Печалбата на компанията преди лихви и данъци скача с 26% до 2.6 млрд. евро (3.49 млрд. долара), в сравнение с 2.07 млрд. евро година по-рано. Предварителните очаквания на анализаторите, участвали в проучване на Bloomberg, бяха за положителен резултат в размер средно на 2.25 млрд. евро.
Компанията, която запази прогнозата си за “значително” увеличение на печалбата преди данъци, представя 16 нови или обновени модели тази година, за да печели клиенти и да справи с конкуренцията от страна Audi и Mercedes-Benz, които искат да оглавят сегмента до 2020 г.
Търсенето на SUV моделите X5 и X6 е в основата на ръста на продажбите на BMW през първото полугодие. Компанията пуска и версия, наподобяваща миниван, на своя компактен модел 2-ра серия, както и хибрида i8, който е първият й спортен автомобил от повече от три десетилетия.
BMW планира да достави над 2 млн. автомобила през 2014 г., в това число и колите от марките Mini и Rolls-Royce. Така компанията би достигнала годишния си таргет за продажбите две години предварително. Продажбите на групата за първото полугодие нарастват с 6.9% до 1.03 млн. автомобила, в това число 10% скок при марката BMW.
Продажбите за второто тримесечие се увеличават с 1.8% до 19.9 млрд. евро.
Водачеството на марката BMW при глобалните продажби на луксозни автомобили се свива с 28% за първото полугодие до 16 997 повече продадени автомобила от Audi и пада с 6.3% до близо 103 000 повече продадени автомобила от заемащия трето място в сегмента Mercedes.
Audi, която никога не е заемала първото място по годишни продажби при луксозните автомобили, ще представи 17 нови или обновени модела през 2014 г.
Mercedes Benz бе изместена от първото място от BMW през 2005 г., ще пусне 30 нови модела до края на десетилетието.