Cadillac обмисля преместване от Детройт в Манхатън
Луксозната марка на General Motors - Cadillac, обмисля преместване на част от дейностите си от Детройт в Манхатън, обявиха вчера от GM.
Този ход е част от усилията на компанията за подобряване на имиджа на марката и разширяване на популярността й извън Северна Америка под управлението на новия главен изпълнителен директор Йохан де Нисшен, пише CNBC.
"С разрастването на Cadillac е възможно да увеличим екипа си,'' казва говорителят на марката Дейвид Колдуел. "Засега обаче няма промени.''
На предишната си работа като ръководител на луксозното подразделение на Nissan Motor Infiniti де Нисшен организира преместването на марката от Йокохама в Хонконг, отчасти за да осигури на екипа на Infiniti по-голяма автономия от японската компания майка, както и възможността за проучване на нови начини за разрастване на марката на световните пазари.
GM има подобна задача да увеличи популярността на 112-годишната марка Cadillac, която е една от най-старите извън домашния пазар, докато в същото върне предишния статут на Cadillac на една от водещите луксозни марки в света.
Де Нисшен, който е третият шеф на марката за последните две години, засега не е обявил своите планове за това как ще съживи Cadillac.
Разширяването на офисите на Cadillac към Манхатън може да помогне за привличането на нови служители и да създаде известно разстояние във физическо и културно отношение между ръководството на Cadillac и централата на GM в центъра на Детройт.
И докато техническите функции на компанията като дизайн и продуктово разработване вероятно ще останат в Югоизточен Мичиган, има вероятност де Нисшен да премести маркетинга, рекламната дейност и стратегическото планиране в Манхатън.
Преди години Ford Motor за кратко предприе подобна стратегия с луксозната си марка Lincoln, която бе преместена в Южна Калифорния през 1999 г., след което се сля с Premier Automotive, която по това време се ръководеше от бившия шеф в BMW Волфганг Райцле.
Когато Марк Фийлдс замени Райцле като шеф на PAG през 2002 г., Lincoln бе отделена от групата и върната в централата на Ford в Диърборн, Мичиган.