Вината за втората трагедия не може да бъде хвърляна изцяло върху Malaysia Airlines, тъй като много превозвачи рутинно летят наo конфликтни зони. Хората по света обаче вече свързват загубата на толкова много човешки животи с авиокомпанията.

Превозвачът, който работи на загуба от около пет години, продължава да развива дейност, въпреки сериозния удар по репутацията си, пише Mashable.

"Авиокомпанията харчи близо 2.16 млн. долара от кешовите си резерви всеки ден," според преподавателя от университета Хауърд - Оливър Макгий. "Дейността й носи загуби от около 1.6 млн. долара на ден."

Според австралийското издание news.com.au авиокомпанията почти е удвоила комисионната, която предлага на австралийските туроператори от 6% на 11%, за да намират пасажери за полетите й.

Компанията също така предлага сериозни отстъпки, в сравнение с други превозвачи. Онлайн справка показва, че полет отиване и връщане с Malaysia Airlines между Куала Лумпур и Пекин струва 238 долара, докато подобен полет с други превозвачи струва над 500 долара.

Всичките тези усилия обаче се оказват недостатъчни, за да предотварят празните полети на компанията.

Вижте няколко снимки на пътници, качени в Twitter, от полетите и гишетата на Malaysia Airlines: