Как да бъдем суперпродуктивни, когато работим от вкъщи
Повече от 10% от американските служители работят редовно от вкъщи, сочи изследване на Станфордския университет. Тенденцията е числото им да се увеличава.
Като някой, който работи от вкъщи в последно време, натрупах няколко ценни наблюдения под формата на съвети, които ще помогнат на всеки работещ в домашна обстановка.
1. Станете от леглото
Знам, че за някои хората леглото е място за забавление и максимален комфорт, но в леглото не може да се работи. Е, не и продуктивно, каквато е нашата цел. Трябва ви бюро или маса.
2. Облечете се
Мнозина правят грешката да остават по пижама цял ден. Този навик няма да ви помогне. Адекватното облекло ще ви докара работно настроение.
Не е необходимо да си слагате вратовръзка или пък високи токчета, но чифт удобни и чисти дънки и изгладена блуза или риза ще са предостатъчни. Такова облекло в случай на извънредна и непланирана видеовръзка ще ви е от полза.
3. Спазвайте график
Този съвет, разбира се, зависи от работните навици на всеки един от вас и с какви клиенти работите. Важното послание тук е да свикнете да работите по план, за да може тялото и мозъкът ви да се настройват за активна работа.
Ако се излежавате до 10:00 часа и след това работите до късно през нощта и се чувствате добре с такъв работен ден, добре – продължавайте все така. Но повечето хора, които работят от вкъщи, са на мнение, че стандартното работно време от 8:00 или 9:00 часа сутринта е най-доброто за стартиране на работния ден.
4. Почистете
В момента в САЩ е много популярен телемаркетингът. Ако работата ви е свързана с видеоконтакт, задължително добре подредете офис пространството у дома, нека фонът е подходящ за бизнес срещи по интернет.
Вижте още: 8 сигурни начина да те изгонят от работа
5. Общувайте на ниво
Понякога, когато работим от вкъщи, изпадаме в един т.нар. домашен и лежерен режим. Това явление може да се пренесе върху начина ви на писане на имейли, което не е никак добре.
Тъй като не сте в типична офис атмосфера, при която присъстват колеги и началници, си струва да се справите с риска от влошаване на уменията ви да водите бизнес кореспонденция.
6. Не обърквайте почивките си
Не се заблуждавайте, че можете да правите две неща едновременно – да гледате с едно око любимия сериал и да пишете обратен имейл на клиент. По-добре определете точно време на почивката си и изгледайте сериала на спокойствие.
А защо да не излезете на кратка разходка – така ще отпочинете и ще разсеете вниманието си в случай на натоварен делничен график.
7. Опитайте се да разговаряте на живо поне с един човек на ден
Дори да имате неприятни спомени от работата с колегите и шефа на предишното работно място, съветвам ви да не допускате прекъсване на директния контакт с хората. Хората са социални по природа.
Ако планирате да пишете дълъг имейл, по-добре поискайте да разговаряте с някого директно по телефона или дори да организирате лична среща.
8. Отидете на работя в набиращите популярност общи офиси
Да работиш дистанционно не означава задължително, че трябва да работиш от вкъщи. Можете да го правите, от където пожелаете – от кафенето, от библиотеката, от парка, от общ офис и т.н.
Намерете своето любимо място за работа и ще се уверите колко успешна и продуктивна може да бъде работата ви, когато намерите идеалното място, откъдето да я вършите!