Канадец, който е успял да направи 1 171 долара сметка за безжичен интернет в самолет на Singapore Airlines, заяви, че това е официално и ще трябва да плати цялата сума.

Джереми Гютше, главен изпълнителен директор на базираната в Торонто консултантска компания в сферата на иновациите Trend Hunter, е споделил, че неволно е навъртял сметката миналата седмица по време на полет от Лондон до Сингапур.

Гютше твърди, че е платил за 30-мегабайта интернет план, който струвал 28.99 долара и бил наясно, че ще бъде таксуван за преноса на данни извън този лимит.

Той обаче бил шокиран, когато при кацането разбрал, че разглеждането на около 155 страници, повечето от които имейли и качване на PowerPoint документ е довело до такса от 1 142 долара над предварително заплатения от него план, споделя самият Гютше в блог и в Twitter.

От Singapore Airlines обявиха, че от името на Гютше са се свързали с базираната в Швейцария OnAir, която е доставчик на WiFi услугата.

От авиокомпанията в крайна сметка са уведомили канадеца, че трябва да заплати пълната сума.

В изявление до Wall Street Journal от OnAir твърдят, че процесът на закупуване на нейните услуги е “напълно прозрачен.”

Пътниците могат да изберат да приключат сесията си, когато достигнат определен ценови лимит, графика показва потреблението постоянно, а потребителите могат да се изключат, когато поискат.

“За потреблението на няколкостотин мегабайта интернет по време на един полет е необходимо много повече от четене на имейли, като например свалянето на тежки прикачени файлове, достъп до облака и ползването на Skype,” се казва в изявлението на OnAir.

Все повече компании увеличават разходите си, за да предлагат забавление на пътниците по време на полетите, като Wi-Fi например, но много превозвачи признават, че не печелят особено от това, че предлагат интернет.

Едва 6% от пътниците в световен мащаб си плащат за подобни услуги, според консултантската компания Euroconsult. На Гютше пък вероятно му се иска да беше от останалите 94%, които не го правят.