Instagram вече се оценява на бизнес за 35 млрд. долара, според анализатора от Citi Марк Мей.

Основателят на Facebook Марк Закърбърг изненада много хора като плати 1 млрд. долара, които в момента изглеждат като незначителна сума, за Instagram през април 2012 г.

Миналата седмица Instagram обяви, че е изпреварила Twitter по брой на потребителите и вече има над 300 милиона души. Потребителите на Instagram също така са средно 1.8 пъти по-ангажирани с приложението, отколкото тези на Twitter.

Оценката от 35 млрд. долара е значително по-висока от 19-те млрд. долара, на които Citi оценяваха компанията преди време. Instagram обаче се представя по-добре дори и от най-консервативните очаквания по отношение на ръста на потребителите и в парично отношение.

Вследствие на това Citi вдигна таргета си за цената на акциите на Facebook от 86 на 91 долара.

Последната оценка на Citi е вследствие на очакванията й за бъдещите печалби на Instagram.

И докато финансовият принос на Instagram към Facebook в момента е малък, от Citi вярват, че приложението има потенциала да носи сериозни печалби възползвайки се от своите потребители и активи.

Приложението бързо набира скорост сред рекламодателите и в крайна сметка ще допринася "2 млрд. долара приходи с висок марж на печалба при настоящия брой на потребителите си," казва Мей.

Instagram стартира реклами в САЩ през 2013 г. и веднага успя да привлече известни клиенти като Adidas, Ben & Jerry's, Burberry, General Electric, Levi's, Lexus, Macy's, Michael Kors, PayPal и Starwood.

Instagram разшири рекламната си дейност и в чужбина през 2014 г., стартирайки кампании за марки в Канада, Австралия и Великобритания.

През октомври Instagram пусна видео реклами от подбран брой клиенти.

Според Citi рекламните продукти на Instagram биха могли да генерират до 2.7 млрд. долара приходи през 2015 г.

Ако Instagram оправдае тези очаквания, това ще направи сделката на Закърбърг за 1 млрд. долара една от най-изгодните в историята на бизнеса.