Индийският производител на смартфони Micromax измести южнокорейската Samsung от челната позиция на компанията с най-големи продажби на мобилни устройства в Индия.

Това се случва за пръв път през четвъртото тримесечие на миналата година, според данни на консултантската компания Canalys.

Смартфони с марката Micromax са заели 22-процентен дял от общите продажби на най-бързоразвиващия се пазар на мобилни устройства в света през четвъртото тримесечие.

За сравнение, продажбите на Samsung през четвъртото тримесечие са възлезли на 20%.

В Индия са продадени 21.6 милиона смартфона през тримесечието октомври-декември, което е с 90% повече, в сравнение със същия период на миналата година. Слоганът на компанията Micromax, базирана в Ню Делхи, е „Нищо подобно“.

Индия е с втория най-голям брой мобилни потребители в света, след Китай. Страната е третият най-голям пазар на смартфони. Тук обаче се продават предимно смартфони от ниския ценови сегмент.

Близо една четвърт от продадените смартфони са в ценовия диапазон под 100 долара, докато 41% са в ценовия диапазон между 100 и 200 долара.

На трето и четвърто място по продажби на смартфони, след Samsung, се нареждат други индийски производители - Karbonn и Lava.