Жените са по-добри шофьори, защото спазват правилата за движение по пътищата. Това твърди началникът на Пътна полиция Антон Антонов в интервю за „24 часа”.

„Да, те (дамите – бел. ред.) по-често са участници в леки катастрофи. По-голям процент от загиналите жени са били пътници. Когато шофират - да, ще счупи огледало, фар, ще огъне ламарина, но ще е жива, защото кара по-бавно”, казва Антонов, цитиран от bTV.

По думите му процентът на загиналите мъже, които управляват автомобил, е значително по-висок. Като една от основните причини Антонов сочи високата скорост.

По думите му повечето от загиналите в катастрофи са с много сериозна поредица от нарушения. Има и такива, които са били осъждани по два пъти на пробация.

Антонов сочи статистика, че 660 е окончателното число на загиналите през миналата година. Той определя това като тревожна тенденция, защото трябвало да са с 60-70 души по-малко.

Според него са доста факторите, които повлияли негативно - отмяната на фишовете от мобилните камери, редуцирал се съставът в някои дирекции.

„Ако искаме да стигнем европейските държави, трябва да насочим усилията си към автоматизираните средства за контрол. Няма как да се назначават повече хора. А и физически спирането отнема 20 минути. Методът на широкообхватния контрол ще продължи да действа, но разчитаме на мобилните камери.

Може би грешката при отмяната на действието им беше наша. Не обяснихме достатъчно как работят те. Не е вярно, че може да се манипулират снимки, това няма как да стане”, добавя той.

Той казва, че в следващите 1-2 месеца близо 300 автомобила ще започнат да контролират пътното движение и всичко ще стане електронно.

„Правим 1 млн. нарушения годишно. В голям германски град са 1.2 млн. нарушения с 64 служители, но с 320 камери, което означава, че имаме толкова малко нарушения с толкова много служители, защото технологичното ниво е ниско”, казва Антонов.

„Пътна полиция” планира да пусне централизирана електронна система за пътно-транспортни нарушения.

Там, където има концентрация, да се показват в другата система - за управление на нарядите и служителите да контролират проблемните участъци в съответните часове. Очаква се до два месеца да е готова.