Alibaba инвестира 590 млн. долара в конкурент на Xiaomi
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding Ltd. разширява дейността си в сферата на смартфоните с инвестиция на стойност 590 млн. долара в новосъздадената компания Meizu Technology Co.
В съвместно съобщение Alibaba и Meizu информират, че ще сформират “дългосрочно стратегическо партньорство,” като Alibaba ще осигурява на Meizu подкрепа по отношение на електронната търговия, мобилния интернет, анализа на данни и услугата за разплащане, докато Meizu ще предложи своя опит в операционните системи за смартфони, пазарната стратегия и физическите продажби.
В момента Meizu изостава зад по-големите си конкуренти като Lenovo Group Ltd. и Huawei Technologies.
Вижте още: Четири евтини смартфона с добри параметри
Моделът MX4 на Meizu обаче е най-добре продаваният смартфона в средния ценови клас, следван от M4, който е дело на Xiaomi Inc, сочат данни на MTrend. Meizu до известна степен е известна и с понякога публичната си конкуренция с Xiaomi, която е най-популярният местен производител на смартфони.
Китайските медии отдавна определят основаната през 2003 г. Meizu и по-големият й конкурент Xiaomi като непримирими врагове.
Шефовете на двете компании влязоха в публичен спор в платформата Weibo през септември, докато през 2012 г. почитатели на Meizu обвиниха Xiaomi, че е изкопирала своя модел Mi2 от по-ранния модел на Meizu MX.
Meizu е продала над 1.5 млн. телефона през януари - с 50% повече от предходния месец.