Джордан Белфърт: В България хората са много образовани
Истинският Вълк от Уолстрийт сподели своите идеи за бизнес успеха и продажбите в ексклузивно интервю за предаването „120 минути“ на bTV
„Продай ми тази химикалка“
Цялата идея на това с химикалката е да провериш истинското разбиране какво означава продажбата за някого. Нещо като тест. Ако той е средностатистическият човек, който няма много опит с продажбите, неговият подход на убеждаване да купите тази химикалка ще е свързан с външните й белези.
Той ще ви каже, че това е най-добрата химикалка на света, тя никога не спира, държи се лесно в ръка, можете да пишете с нея нагоре и надолу, цената е страхотна, много е красива и прочие баналности, свързани с химикалката. Ако обаче имаш нюх, подходът ще е различен.
Аз бих ви поразходил малко из вашата психика. Добрите продавачи не ви продават направо стоката, без да ви задават въпроси, за да разберат какви са вашите нужди. Ще ви попитам изобщо ползвате ли химикалка, колко често го правите, за бизнес ли ви трябва, какви химикалки обичате.
Ще ви затрупам с въпроси и ще ви слушам много внимателно. Ще ви кимам с разбиране и ще реагирам на думите ви, докато вие си кажете: „Този човек наистина се интересува от мен“. Накрая ще ви убедя, че тази химикалка ще подхожда имено на вас и ще ви обясня защо.
Животът преди Уолстрийт
Не се озовах на Уолстрийт веднага след като завърших, първо стартирах собствен бизнес с месо и морска храна. Създадох една сравнително голяма компания на много ранна възраст. Бях едва на 22 години. Имах 26 камиона, които разнасяха стоката ми всеки ден.
Направих обаче грешки, които ме фалираха много бързо на 24-годишна възраст. По това време чух слух за човек на Уолстрийт, който изкарва милиони на година. Бях впечатлен и си казах: „Аз съм толкова добър продавач, искам да отида там, където са парите“. Убедих ги да ме наемат и започнах.
Урокът от първия работен ден на Уолстрийт
Борсовите брокери са просто едни продавачи. Това е работа на продажби. Трябва да си много добър и да работиш много върху тези умения.
За първия милион
Бях на 25 години. Чувствах се страхотно, намирах се в чудесна ситуация, защото разбрах, че мога да направя много повече. Не бях от хората, които забогатява бавно и последователно, работят с години и накрая се озовават в правилната ситуация и стават милионери.
При мен се случи толкова бързо, че първият ми милион довлече със себе си още 5 милиона само след няколко месеца. Направих тези пари с изобретяването на моя система за мотивиране на служителите. Тя остана и до днес, и я преподавам по целия свят.
Най-бързо спечелените пари в кариерата на Белфърт
Направих 13 милиона за няколко минути. Случи се, когато пуснахме на борсата обувките на Стив Маден. След тези 3 минути направих още няколко милиона на следващия ден. Компанията на Стив Маден беше изключително успешна и сега се оценява на 3 милиарда щатски долара.
За България
В държавите с развиваща се икономика е най-интересно, защото хората са отворени към дискусии как се правят пари, искат да се развиват и да живеят по-добре. В България знам, че хората са много образовани и очаквам да се забавляваме много.
Бързият начин от 2 лв. да направиш 2 000 лв.
Има само един начин да станеш богат и той е да го направиш бързо. Идеята да работиш някаква работа и много бавно и постепенно да печелиш не е пътят към богатството. Хората стават богати бързо. Работят много, но знаят какво искат да постигнат и рядко правят компромиси. Те преминават през различни етапи, които променят техния подход непрекъснато.
Работят, без да се отчайват, че не стигат до резултат, защото се нагаждат към новите условия. Учат се, израстват и идва момент, в който всеки се оказва на правилното място в правилното време. Но те са достатъчно подготвени, за да го осъзнаят и да не пропуснат шансовете си.
Това се опитвам да преподавам днес – правилата на успеха, различни стратегии на продажби. Когато имаш този усет, можеш значително да редуцираш времето, за което можеш да наречеш себе си успешен.
Ако имах такъв начален капитал от 2 лв., бих купил нещо за четвърт лев и ще ви науча как да го продадете за 4 лв. С печалбата от тази надценка бих продължил да купувам и да продавам. Какъв да е продуктът оставям на вас да решите.
Джордан Белфърт, известен като Вълка от Уолстрийт, пристига в България на 7 април 2015 г. Той ще проведе целодневно обучение на тема: „Техники за продажби и убеждаване по системата на Джордън Белфърт” в Sofia Event Center (бул. Черни връх 100 в Paradise Mall).
Събитието е част от световното турне на Белфърт за представяне на разработената от него Straight Line Persuasion System („Пряка линия на убеждаване“), която става особено популярна в бизнес средите през последните години в глобален мащаб.
Билети се продават в мрежата на Eventim. Повече информация е предоставена на www.thewolfofwallstreet.net.
Profit.bg е медиен партьор на проекта. Партньори още са Sofia Event Center, Eventim, Esterhasi Bar, bTV Media Group, вестник „Капитал“ и списание „Икономика“.