Магазините на Apple са толкова популярни, че собствениците на молове в САЩ им правят отстъпки в наема, пише Wall Street Journal (WSJ).

Според проучване на анализаторска компания, магазин на Apple може да увеличи общите продажби на даден мол с до 10%, което означава, че операторите на молове имат интерес да ги задържат. В някои търговски центрове в североизточната част на САЩ магазините на Apple допринасят с около една трета от общите продажби на дадения мол.

В САЩ обикновено наемателите в моловете плащат наем в размер на около 15% от продажбите си на кв. фут (1 кв. фут се равнява на 0.0929 кв. м), докато на някои места Apple е свалила цената на своя наем до 2% от продажбите.

Вижте още: Най-красивите магазини на Apple

Повечето магазини на Apple генерират по 6 000 долара продажби на кв. фут, докато при други продажбите достигат до 10 000 долара, според доклада.

При наем в размер на 2% от продажбите, това означава, че магазините на Apple в моловете плащат средно между 120 и 200 долара на кв. фут на месец на съответния оператор на мол.