Леброн Джеймс остава най-доброто рекламно лице в НБА
След края на миналия сезон Леброн Джеймс смени Саут бийч с Кливланд, след като подписа договор с отбора на Кливланд Кавалиърс. Преди това той игра четири сезона за Маями Хийт, където спечели две титли.
Скептиците се чудеха дали преместването на по-малък пазар като Кливланд ще намали рекламната сила на Джеймс, както и продажбите на спортните обувки, носещи неговото име. Оказва се, че са се притеснявали напразно.
Джеймс си остава най-голямата рекламна звезда в спорта с приходи в размер на 44 млн. долара извън баскетболното игрище през тази година и все още е кралят, когато става въпрос за продажба на продукти, пише Forbes.
От Nike са продали кецове с името на Джеймс на стойност 340 млн. долара за 12-те месеца до януари, или с 13% повече от предходната година, според SportScanInfo. Сумата е близо два пъти по-голяма от тази на втория най-добър рекламен агент в НБА Кевин Дюрант.
Nike подписват с Джеймс 7-годишен договор на стойност 90 млн. долара, още докато е ученик през 2003 г. Отначало компанията не генерираше сериозни приходи, но продажби започнаха да скача с модела LeBron VI.
Компанията представа дванадесетия си модел кецове с името на Джеймс през октомври с цена на дребно от 200 долара. Джеймс печели по 20 млн. долара на година от рекламния си договор с Nike.
Вижте още: Най-добре печелещите отказали се спортисти
За сравнение, кецовете с името на звездата на Оклахома Кевин Дюрант са генерирали продажби на стойност 195 млн. долара през 2014 г. за Nike, или с 11% повече от прехдодната година. Миналото лято Nike удължи договора си с Дюрант за 10-години, които могат да му донесат 300 млн. долара. Това е най-големият рекламен договор в историята на спорта.
Най-голям ръст в продажбите през миналия сезон отчита Коби Брайънт. Звездата на Лос Анджелис Лейкърс е основният рекламен агент на Nike в Китай от години.
Продажбите на неговите кецове в САЩ нарастват повече от два пъти през миналата година до 105 млн. долара, в сравнение с 50 млн. долара в предходната година, въпреки че той пропусна по-голяма част от последните два сезона заради контузии.
Adidas изгуби част от позициите си на пазара на баскетболни обувки и през миналата година имаше едва 2.6% пазарен дял, в сравнение с 5.5% през 2013 г. Тази седмица компанията обяви, че няма да поднови договора си за предоставяне на екипировка на отборите от НБА, след като той изтече през 2017 г.
В последните години двете основни рекламни лица на компанията Дерик Роуз и Дуйат Хауърд са преследвани от контузии. Adidas заложи много на Роуз през 2012 г., подписвайки 13-годишен договор на стойност 185 млн. долара. Гардът на Чикаго Булс обаче получи редица сериозни контузии от тогава.
Последният голям удар за него бе скъсан менискус на дясното коляно, което наложи оперативна интервенция. Продажбите на кецовете на Adidas с името на Роуз падат с 20% през миналата година до 32 млн. долара.
Хауърд никога не е продавал големи количества за Adidas, а кецовете му направо изпаднаха от класацията. Продажбите падат със 70% през миналата година до едва 1.5 млн. долара. През последната година Adidas насочва вниманието си повече към Джон Уол и Деймиън Лилард.
Вижте още: Най-красивите баскетболни съпруги
Ето и кои са играчите с най-продаваните спортни обувки в НБА през 2014 г.:
Леброн Джеймс: 340 млн. долара (Nike)
Кевин Дюрант: 195 млн. долара (Nike)
Коби Брайънт: 105 млн. долара (Nike)
Крис Пол: 32 млн. долара (Nike/Jordan)
Дерик Роуз: 32 млн. долара (Adidas)
Кармело Антъни: 30 млн. долара (Nike/Jordan)
Джон Уол: 8 млн. долара (Adidas)
Дуайт Хауърд: 1.5 млн. долара (Adidas)
Изгряащи рекламни звезди:
Кайри Ървинг: 7 млн. долара(Nike). Първите кецове с неговото име бяха пуснати през декември.
Деймън Лилард: 1.8 млн. долара (Adidas). Първите кецове с неговото име бяха пуснати през декември.