Мобилни приложения за спортни маниаци
Мобилните приложения са „горещата тема“ през последните години. Стартъпи в сферата на социални медии и други услуги бързо достигат критична оценка от 1 милиард долара и повече.
Uber например (предоставяща услуга, алтернативна на тази на такситата) е частната компания с втората най-висока оценка в световен мащаб (от около 40 милиарда долара). Тя отстъпва единствено на китайския производител на смартфони – Xiaomi (с пазарна оценка от около 45 милиарда долара).
Предвид на широката наситеност на пазара на мобилни приложения, новите стартъпи (в сферата на социалните медии) обръщат все по-голямо внимание на спорта.
Появиха се няколко приложения през последните месеци, които се обявиха като „социални медии в сферата на спорта“.
Например, ако сте спортен фен на някой футболен отбор, то има приложение, което ще ви свърже с други фенове на същия отбор, като ще можете да комуникирате и обсъждате любимата си тема.
Някои от тези приложения са в стил Tinder - предоставят възможности за намиране на партньор в определен практикуван спорт, който да се отличава с подобна степен на умения.
Paranoid Fan
Бившият трейдър в Мerill Lynch Агустин Гонзалез е основател на това мобилно приложение. То свързва феновете с други, намиращи се в непосредствена близост.
Разполагаемото единствено за операционната система на Аззве iOS приложение бе представено вчера по време на конференция в Амстердам.
„Когато мислим за социалните медии, ние си ги представяме статични – статуси или снимки, така че комуникацията е статична“, коментира Гонзалез пред CNBC. „Ние обаче живеем в динамичен свят. Приложения, като Meerkat, Snapchat, са популярни, защото се използват динамично или когато имаме нужда от тях“, допълва Гонзалез.
Според специалистите, разработване на социални мрежи, конкретно насочени към спорта и спортните фенове, могат да имат сериозен успех.
Критично за успеха на подобен род приложения обаче е натрупването на критична маса от публика, смятат пазарни наблюдатели.
Приложението на Гонзалез има възможност за чат, което позволява на зрителите на определено спортно събитие да коментират в реално време. Компанията работи също така за интегриране на приложението на Uber, така че феновете да имат възможност да се прибират по домовете си безопасно след масови спортни събития.
Teamster
Teamster също е приложение за операционната система iOS, представена по време на технологичното изложение в Амстердам. Целта му е да свързва хора, които практикуват един и същ спорт. Потребителите се изисква да въведат спорта, от който се интересуват, както и нивото си в спорта.
„Използваме принципа на Tinder, за да свържем хора, практикуващи един и същ спорт, които са на едно и също ниво”, коментира Сам Маккълъм, изпълнителен директор и основател на Teamster, цитиран от CNBC.
След излизане на съвпадение и хора, практикуващи същия спорт, потребителят може да плъзне екрана наляво или надясно, в зависимост от това дали искат да се свържат с човека или не.
Вижте още: 10 начина да се откъснете от социалните мрежи
Teamster и Paranoid Fan са едва две от многото нови приложения, които искат да се облагодетелстват от горещия тренд при социалните мрежи, като се опитват да диференцират услугите си от останалите на пазара. Дали ще пожънат успех тепърва предстои да видим.