К. Павлов: Влизане в банковия съюз ще е добре за сектора
Присъединяването на България към единния банков съюз ще повиши шансовете да се регулира по-добре пазарът, за да се предотвратят случаи като КТБ, според Кристофор Павлов, главен икономист в УниКредит Булбанк, участник в панел „Банки“ по време на форума „Шумът на парите“.
Скоростта, с която ще се извършват регулаторните промени, ще е различна и по-голяма, ако страната ни е член на този съюз.
Ключовото в участието на страната ни в този съюз е, че качеството на надзора ще се повиши, защото ЕЦБ ще отговаря директно за него. Кризата в отношенията между политици и банки няма да се повтаря и да се отразява на банковия сектор, смята Павлов.
Ще е близко до невъзможно да има банки любимци на властта, защото българските политици няма да могат да се месят в работата на ЕЦБ. В същото време Европейската централна банка ще задава и поддържа единен стандарт в отношенията си към всички банки.
Целта и резултатът ще е всички банки да се третират по един начин. Случаят с КТБ показа, че има два стандарта у нас – един за банките любимци и един за останалите банки, подчерта Кристофор Павлов.
По-голямата съгласуваност би следвало да направят по-придвидима средата, а по-голяма сигурност на надзора - да направи банките по-малко уязвими на външни шокове.
Публичният сектор да се меси и да подкрепя банките, по един или друг начин, ще е невъзможно. По-добра ще е възможността да се предлагат и по-евтини кредити, от което ще спечелят и потребителите на банкови продукти, смята експертът.
Да, лихвите по кредити се редуцират в номинално изражение, но в реално все още остават високи и продължават да са пречка за ръста на реалната икономика.
Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.
Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.
Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.
Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.