Яни Драгов: Силата на България е в нишовите продукти
България като цяло няма добро име в Западна Европа. В сектора на храните обаче не е точно така. Все още имаме репутация за чиста природа и подходяща среда за биоземеделие и биопроизводство.
Повечето ни партньори от чужбина се изненадват, че сме от България, но не в отрицателен смисъл, това заяви Яни Драгов, изпълнителен директор на Смарт Органик, по време на форума „Шумът на парите“, организиран от Profit.bg.
Секторът биохрани е много подходящ за развитие. Колкото и да са развити, на запад те съставляват едва нищожните 3% от общия пазар на храните.
Секторът расте бързо, но още е нишов и мисля, че точно там е силата на България - в нишовите продукти. В България сме гъвкави точно за такива малки произдводства. Силата на България е в нишовите продукти, повтори Драгов.
По отношение на държавната помощ в този сектор, държавата може да образова най-вече фермерите и земеделците. Много от тях, ако се насочат към биоземеделие, ще постигат по-добри доходи с по-малко усилия.
В момента те произвеждат евтини суровини, които, заместени с биоземеделие, може да им генерират много по-големи доходи.
На биопазара винаги има недостиг, търсенето изпреварва предлагането, заяви още Драгов.
Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.
Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.
Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.
Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.