В България ситуацията показва, че топ три плейърите – Теленор, Виваком и Мтел, държат над 80% от телеком пазара, когато говорим за мобилни фиксирани услуги и телевизия. Другите 20% са раздробени между 500 играча, т.е. има потенциал за консолидация на местно ниво.

Това заяви Анатоли Краев, главен директор Стратегия в Теленор България още в началото на панел „Технологии“ на форума „Шумът на парите“, организиран от Profit.bg.

„Теленор е един от стратегическите играчи в Европа. Компанията се стреми да е консолидатор на континента. Придобиването на компания в България е доказателство за това, че Централна и Източна Европа представляват фокус за нея. Това е една добра инвестиция“, смята Краев.

По думите му, като група Теленор продължава да наблюдава района. Фокус представлява и Азия. Континентът се свързва с растеж, категоричен е Анатоли Краев.

Експертът зае позиция и по въпроса как могат да бъдат подпомогнати Start-up-ите в България:

„Като големи играчи на пазара, телекомите трябва да предоставим възможности на Start-up-ите да тестват и да оперират, да помагаме с ресурси и контакти. Трябва да се работи в много посоки и с подкрепата на всички играчи на пазара“, заяви главният директор Стратегии в Теленор България.

Отговорът му бе провокиран от сформиралата се дискусия на тема качествена и своевременна подготовка на кадри в технологичните дисциплини и последваща подкрепа на Start-up компании.