Как един от най-добре платените тенисисти губи милиони
Анди Мъри обича да прави нещата по свой собствен начин. Това обаче може да му коства милиони долари.
През 2013 г. Мъри победи Новак Джокович на финала на един от четирите турнира от Големия шлем - Уимбълдън, с което се превърна в първия британец, постигнал това след Фред Пери през 1936 г.
Очакванията тогава бяха, че Анди Мъри ще спечели 75 млн. долара от рекламни договори.
Оказа се обаче, че той е отхвърлил доста предложения за мултимилионни контракти от 2013 г. насам. Това сподели управляващият директор на мениджърската агенция на Мъри, наречена 77, в свое интервю.
„Ако това влияе на тренировъчния му процес или той не вярва в продукта, Мъри няма да го направи. Той има своите принципи и не се нуждае от парите“.
За 2014 г. сп. Forbes изчисли, че Мъри е спечелил 19.2 млн. долара от наградни фондове и рекламни договори. Лидерът в класацията Роджър Федерер е с 56 млн. долара, Рафаел Надал и Новак Джокович също са далеч напред с по 44.5 млн. долара и 33.1 млн. долара.
В цялата си кариера Мъри е увеличил банковата си сметка с 38 млн. долара. Той има рекламни договори с компании като Under Armour, застрахователната компания Standard Life и производителя на тенис ракети Head.
„Най-добре за спортиста и за спонсора е, ако той се представя добре на големите надпревари", сподели Мъри седмица преди Уимбълдън.
„През последните години се опитах да намаля времето, отделяно на рекламни прояви в седмицата преди турнира, и изглежда това помага на представянето ми", добави той.
Мъри е достигал поне четвъртфинал във всеки от турнирите на Големия шлем, след като спечели Уимбълдън.
В какво обаче вярва Мъри и къде той инвестира парите си?
Тенисистът е придобил имоти във Великобритания и САЩ, а през 2013 г. плати 2.5 млн. паунда за хотел в близост до родния си град Дънблейн. След кратък ремонт новата придобивка вече е суперлуксозен хотел.
Миналия месец Мъри се присъедини към борда на Seedrs, набиращ средства за технологични проекти и финансирал до момента над 200 различни бизнеса от различни сфери.
До този момент тенисистът е вложил лични средства в две компании. „Ако той инвестира средства в дадена компания, впоследствие той може да я рекламира", заяви ангентът му.
В следващите 5 години Мъри възнамерява да увеличи инвестициите си до 40 на брой. Той има планове и за развитието на малка спорта агенция, която да открива големи спортни таланти.
Защо Мъри е различен?
Анди добре осъзнава, че има на разположение 4-5 години от активната си кариера. Затова още от сега се е насочил да вложи спечеленото, за да може да подсигури бъдещето си.
Той е единственият тенисист от топ 50 в света с жена треньор – Амели Маресмо. Екипът му също така включва треньор, психиатър, кондиционен треньор и PR специалист.
Ден след като спечели Уимбълдън, Мъри заяви пред Bloomberg, че тенис играчите печелят прекалено много.
Новият агент пък е на мнение, че Мъри може да подпише рекламни договори с автомобилна компания и компания, производител на официални облекла. Договорите обаче ще са за имиджови права и съдържание, което няма да отнема много от времето му.
Време, което Анди Мъри ще използва за тренировки и за новите си инвестиции.