Facebook обяви спад на тримесечната си печалба от 9% - главно заради по-високите разходи по развитието на част от продуктите си – WhatsApp, Instagram, както и компектите за виртуална реалност Oculus Rift.

Книжата на компанията поевтиняха на извънборсов пазар с 3.23 долара, или 3.33% до 93.76 долара. Само преди броени дни по позицията бе сключена сделка на рекордната цена от 99.24 долара за брой.

Общите разходи на компанията за трите месеца до 30 юни скачат с 82% до 2.77 млрд. долара. Още през 2014 г. от Facebook предупредиха, че ще инвестират значителни средства, което анализаторите приеха позитивно, тъй като се очакват повишени печалби през идните години.

Мобилната реклама вече съставлява 76% от приходите от реклама на Facebook, възлизащи на 3.83 млрд. долара, спрямо 62% за същото тримесечие на 2014 г.

Четете още: Умопомрачаващите прогнози за бъдещето на Марк Закърбърг

С най-бърз темп обаче расте видео рекламата, където компанията се конкурира с Youtube, собственост на Google.

По последни данни потребителите на Facebook са 1.49 млрд. души, което е 13% повече спрямо година по-рано. От тях 1.31 млрд. души ползват услугите на компанията през мобилните си устройства, което е ръст от 23%.

Общите приходи на Facebook за тримесечието са 4.04 млрд. долара спрямо 2.91 млрд. долара и при средни очаквания от страна на анализаторите от 3.99 млрд. долара.

Пазарната оценка на компанията по последни данни възлиза на 271 млрд. долара.