Гигантът в онлайн търговията Amazon е известен с това, че е много трудно място за работа.

New York Times публикува задълбочен преглед на някои от убийствените тактики, които мениджмънтът на Amazon използва, за да кара служителите да работят здраво.

В статията се описва едно доста интензивно работно място, а много от прилаганите тактики на Amazon се ръководят от това, което компанията нарича "Лидерски принципи."

Четиринадесетте правила показват как в общи линии служителите се очаква да мислят през призмата на новите идеи и постоянно да подобряват състоянието на компанията.

Ето ги и тях:

Вманиаченост по клиента: Лидерите започват с клиента и по-късно работят с продуктите. Те се трудят енергично, за да спечелят и запазят доверието на клиента. Въпреки че лидерите обръщат внимание на конкурентите, те са вманиачени по клиентите.

Собственост: Лидерите са собственици. Те мислят дългосрочно и не жертват дългосрочната стойност за краткосрочни резултати. Те действат от името на цялата компания, а не само от името на екипа си. Те никога не казват “това не е моя работа."

Измислят и опростяват: Лидерите очакват и изискват иновации и изобретения от техните екипи и винаги намират начини да опростяват нещат. Като правим нови неща, ние приемаме, че можем да бъдем погрешно разбрани в дълги периоди от време.

Лидерите са прави в много от случаите: Те имат добра бизнес преценка, добър инстинкт и търсят разнообразни перспективи.

Наемат и развиват най-добрите: Лидерите вдигат летвата на представянето с всеки човек, който наемат на работа или повишават. Те разпознават хората с изключителен талант и съзнателно ги превеждат през организацията. Лидерите създават лидери и вземат насериозно ролята си при обучението.

Настояват за поддържането на най-високи стандарти: Лидерите имат неумолимо високи стандарти — много хора биха си помислили, че тези стандарти са неразумно високи. Лидерите постоянно вдигат летвата и карат екипите си да предоставят висококачествени продукти, услуги и процеси. Лидерите гарантират, че дефектните неща не минават просто така, а проблемите се разрешават за постоянно.

Мислят мащабно: Да мислиш на дребно е самоизпълняващо се пророчество. Лидерите задават и комуникират смела посока, която вдъхновява резултати. Те мислят различно и търсят всевъзможни начини, за да обслужват клиентите.

Склонност към активност: Скоростта е от значение в бизнеса. Много решения и действия са обратими и нямат нужда от задълбочени проучвания. В Amazon ценят поемането на премерени рискове.

Пестеливост: Постигай повече с по-малко. Ограниченията раждат находчивост, самостоятелност и въображение.

Учете се и бъдете любопитни: Лидерите никога не спират да учат и винаги търсят начини за самоусъвършенстване. Те се интересуват от нови възможности и действат, за да ги изпробват.

Печелят доверие: Лидерите слушат внимателно, говорят прямо и се отнасят към другите с уважение. Те се самокритикуват на глас, дори и вследствие на това да изпадат в неловка ситуация. Лидерите сравняват себе си и екипите си с най-добрите.

Хвърлят се в дълбокото: Лидерите действат на всички нива, продължават да следят за детайлите, проверяват редовно и са скептично настроени, когато има разминавания. Нито една задача не им е под достойнството.

Имат своя позиция; изразяват несъгласие и се ангажират: Лидерите са задължени почтително да оспорват решенията, когато не са съгласни, дори и това да е неудобно и изтощително. Лидерите имат убеждения и са упорити. Те не правят компромиси в името на социалното единство. Веднъж след като бъде взето решение, те се ангажират с него изцяло.

Осигуряват резултати: Лидерите се концентрират върху ключовите резултати за техния бизнес и ги осигуряват с точното качество и навреме. Въпреки пречките, те полагат допълнителни усилия и никога не се успокояват.

Въпреки данните за голямо текучество в компаниите, акциите на Amazon поскъпват. Гигантът в сферата на електронната търговия впечатли Уолстрийт с изненадваща печалба за второто тримесечие, отчитайки положителен резултат в размер на 92 млн. долара, или 9 цента на акция.

От Amazon също така разкриха че в края на второто тримесечие са имали 183 100 служители в световен мащаб.

Броят им е нараснал с 18 000 от първото тримесечие, което е най-голямото тримесечно увеличение в историята на компанията. Броят на служителите също така се е увеличил с 38%, в сравнение с преди година, когато служителите са наброявали 132 600.