Adidas празнува рожден ден, ето някои факти за компанията
Днес най-големият европейски производител на спортни стоки – Adidas, празнува своя 67-и рожден ден. Ето някои интересни факти, свързани с компанията.
1. Компанията е основана от Адолф Даслер през 1948 година. Въпреки че произхожда от името на основателя си, името на компанията е акроним - All Day I Dream about Sport (ADIDAS).
2. Марката Adidas става световноизвестна с победата на германския отбор на световното футболно първенство в Берн през 1954 г. Неговите футболисти използват обувки на Даслер, чиито бутони е можело да се подменят. Това е било революционно за тези времена.
3. Adidas е ориентирана към иновациите, като е първа в разработването на много нови иновативни продукти и услуги. Ади Даслер за пръв път е въвел промоциите на спортни продукти, като е представил първите шпайкове за бегачи още през 1925 година.
4. Немският производител на спортни стоки е една от най-разпознаваемите марки в света. Това, в съчетание с 2 400-те магазина на компанията в целия свят, дава оценка на марката от над 3 милиарда долара.
4. Пазарната капитализация на компанията е 13.66 милиарда долара, или над седем пъти по-малка, в сравнение с тази на най-големия в света производител на спортни стоки – Nike.
В същото време приходите на Adidas, в размер на 14.5 милиарда долара за изминалата година, са били само наполовина на тези на Nike в размер на 30.6 милиарда долара.
5. В борбата си с Nike немският производител на спортни облекла закупува през 2006 година щатската компания Reebok в сделка на стойност 3.8 милиарда долара. Според много специалисти цената е била твърде висока за затруднения в този момент щатски производител.
6. През тази година компанията сключи рекламен договор с младия баскетболист Джеймс Хардън на стойност 200 милиона долара за следващите 13 години. През 2012 година от компанията удължиха договора си с 14 години с гарда на Чикаго Булс Дерек Роуз за общо 260 млн. долара.
Рекордните договори целят завземане на нови позиции на щатския пазар, където европейската компания е относително слабо популярна и напълно в сянката на основния си конкурент.
7. През 80-те години Adidas прави една от най-големите грешки в историята си, като пропуска сделка с Майкъл Джордан, защото сметнала, че феновете ще отдадат предпочитанията си на по-висок играч.
От това се възползва Nike. Тридесет години по-късно маратонките с марка Джордан все още носят рекордни приходи на щатската компания - дори десет години, след като баскетболистът вече не играе.
Вижте още: 10 факта за Adidas, които можете да не знаете
8. Компанията е аутсорснала около 97% от производството на продуктите си на трети страни, разположени предимно в Азия. Близо 35% от продуктите й се произвеждат в Китай.