Норвежката авиокомпания Norwegian Air Shuttle ASA се надява да започне да продава еднопосочни билети от САЩ до Европа на цени от 69 долара още през 2017 г., като използва щатски летища с по-ниски такси, заяви главният изпълнителен директор на компанията Бьорн Кьос.

Третата най-голяма нискотарифна авиокомпания в Европа обмисля полети до Единбург и Берген от щатски летища, които в днешно време почти не се използват за международни полети, като летището в Уестчестър, Ню Йорк, и летището Брадли в Кънектикът, споделя Кьос пред CNBC.

Средните цени на подобни двупосочни полети ще бъдат около 300 долара, казва Кьос, в сравнение с цените на компанията в момента, които са над 500 долара заради по-високите такси на по-натоварените летища.

Вижте още: Знаете ли до кой щат в САЩ единствено не летят самолети

Авиокомпании като Deutsche Lufthansa предлагат на пътниците стотици дестинации посредством свързващи полети от разпределителни летища, докато Norwegian има за цел да обслужва директни полети до малко градове от двете страни на Атлантическия океан, което ще й позволи да поддържа по-ниски цени.

"Мисля, че ще видим доста повече в тази насока след пет години," казва Кьос. "Какво ще се случи с Lufthansa, когато всички започнат да използват директни полети?"

Norwegian е поръчала 100 самолета 737 MAX от от Boeing и очаква да получи пет през 2017 г. Тези самолети могат да прекосяват Атлантическия океан, но са по-малки от повечето самолети, които в момента го правят, което ги прави по-подходящи за международни полети до градове като Бирмингам, например, казва Кьос.

Регулаторните органи ще трябва да се съгласят да поставят митнически контрол на регионалните щатски летища, за да обслужват международния трафик, въпреки че според Кьос това няма да е проблем.

Norwegian не е единствената авиокомпания, която рекламира евтини презокеански полети .

Исландската Wow Air наскоро предложи еднопосочни билети от Бостън до Париж за 99 долара. Нискотарифната компания на Lufthansa Eurowings също започва да предлага евтини полети на дълги разстояние.

Кьос не се притеснява от конкуренцията на Eurowings, заявявайки "не мисля, че те могат да поддържат ниски цени със самолети Boeing 767," отчасти защото самолетите с по-широк корпус пестят по-малко гориво и летят на по-малки разстояния, в сравнение с Boeing Dreamliner, с каквито лети Norwegian.