Приходите и печалбата на Facebook през изминалото трето тримесечие превишиха очакванията на анализаторите, след като за пръв път в историята на компанията над 1 милиард души средно на ден са ползвали социалната мрежа. След добрите резултати акциите на компанията поскъпнаха с 5% по време на извънборсовата си търговия.

Вижте още: Петнадесет технологични сливания, които не се случиха

За трите месеца до септември приходите на Facebook са се повишили с 41% на годишна база, до 4.5 милиарда долара, като превишиха очакванията за 4.37 милиарда долара.

В същото време печалбата на акция е при ниво от 57 цента спрямо 43 цента година по-рано и над очакваните 41 цента.

От компанията обявиха, че през септември за първи път средният дневен брой на потребителите е достигнал границата от 1 милиарда души, което е със 17% повече, в сравнение с преди година. Около 1.6 милиарда души са ползвали социалната мрежа поне веднъж месечно.

Над 500 милиона души са гледали средно по 8 милиарда видеа на ден в социалната мрежа.

В същото време над 400 милиона души ползват услугите на компанията й за споделяне на снимки в интернет – Instagram. Услугата за инстантни съобщения на Facebook се ползва от над 700 милиона души месечно, а 900 милиона са потребителите на услугите на Whatsapp, коментира изпълнителният директор на компанията Марк Закърбърг.

От технологичния гигант обявиха, че са получили приходи от реклама в размер на 9.86 долара средно на човек в САЩ, което е повишение с 48% спрямо изминалата година. Броят на щатските активни потребители е скочил с 5%, до 217 милиона души.

За сравнение, в Азия приходите от реклама на човек са се повишили само с 21%, до 1.36 долара на потребител. Там обаче активните потребители са отчели ръст с 23%, до 522 милиона души, през третото тримесечие.

Социалната мрежа расте по различен начин, в сравнение с конкурентите си, като например Google. Във Facebook са излъчвали с 10% по-малко реклама през третото тримесечие, но тя е била по-скъпа с 61%.

За сравнение, в Google е имало 23% повече кликове на реклами през изминалото тримесечие, но разходите на клик са се понижили с 11%.