Споделяли сме ви колко важно е да благодарите на другите - на роднини, приятели, познати и колеги. Дори на шефа си. Предвид случващото се в съвременния свят, искаме да продължим тази линия на човечност и благодарност и да я пренесем на работното място.
Когато някой направи мил жест, нещата се задвижват в положителна насока. Жестът стимулира производството на хормона допамин в мозъка и зарежда мисълта ни положително, подчертава Дейвид Р. Хамилтън, автор на "Защо учтивостта е добра за теб".
Когато тази учтивост се прехвърли от лице на лице, тя създава емоционална връзка - страхотен начин да подобрите отношенията в офиса, нали?
В духа на благодаренето, представяме ви 18 малки жеста, които са от огромно значение и положително повлияват работата ви:
Върнете парите на колегата, които сте му поискали назаем преди три дни. Дарете с целувка колегата си по бюро. Поговорете с някого за кратко, просто така, за да го попитате как е денят, добре ли се чувства и т.н. Споделете някоя от своите мокри кърпички, защото сте наясно, че винаги в един офис поне някой ще се оплаче от замазан екран на компютъра. Позволете на някой колега да използва бюрото ви за известно време. Изпратете послание "Страхотна работа" на свой колега, за когото знаете, че е запретнал ръкави над сложен проект. Предложете слушалките си на шефа, защото знаете, че има нужда от съсредоточаване. Дайте назаем специалния си молив на колега, тъй като знаете колко важно е да можеш да запишеш мислите си с удобен инструмент. Попитайте колега какви са плановете му за уикенда. Почерпете всички с вкусни кексчета. Направете комплимент на най-новия си колега по повод облеклото му. Планирайте "щастлив час". Задръжте вратата на асансьора. Узнайте кога колегите ви имат рожден ден. Подгответе подарък или изненада. Отговорете възможно най-бързо на имейла на колегата ви, който ви моли за помощ. Просто кажете "Добро утро!" Поканете колега на ранна закуска преди началото на работния ден. Усмихвайте се!