До Коледа остава по-малко от месец и сега е моментът, който иска да се сдобие с най-грозния коледен пуловер, да го направи.

Само за няколко години тенденцията на грозните коледни пуловери еволюира от вторичен продукт на хипстър културата до годишна традиция, спазвана от цели семейства.

"За първи път ми направи впечатление през 2011 г., когато хората си организираха домашни партита с грозни пуловери," казва Фред Хаджар, съосновател на UglyChristmasSweater.com.

Базираната в Детройт компания е един от най-големите продавачи на целенасочено противните празнични пуловери.

"Влязох в eBay и видях тези стари коледни пуловери, които баба ви би носила, да се продават на цени между 100 и 300 долара," казва Хаджар. По това време той ръководел онлайн компания, която продавала най-различни стоки от телевизионни предавания и филми.

Така той решава да се включи в играта и в края на 2012 г. създава UglyChristmasSweater.com заедно с брат си Марк, пише CNNMoney.

През първата година компанията генерира 40 000 долара продажби. "Влязохме късно в сезона и с ограничени стокови наличности," казва той.

На следващата година обаче приходите скачат с 300% и с още 275% на по-следващата. Тази година компанията е на път да продаде грозни пуловери за 5.5 млн. долара. "Инерцията, която набрахме е невероятна," казва Хаджар.

Братята Хаджар ръководят бизнеса си от склад с площ от 3 900 кв. м в Детройт. Общо 30% от пространството е заделено за пуловерите, които се произвеждат в Китай.

Те имат 30 служители на пълен работен ден и са наели още 20 сезонни работници, за да посрещнат нарасналото търсене.

"Имаме двама служители на пълен работен ден, които се занимават със социалните медии, защото грозните пуловери са доста обсъждана тема в интернет," добавя Хаджар.