Гледаемостта на телевизията достигна своя пик през 2010 година, откогато трайно се понижава, сочи изследване на консултантската компания Nielsen Co. Големият печеливш от тогава насам са смартфоните и другите мобилни устройства.

До 2010 година броят на зрителите на традиционната телевизия е нараствал през всяка от годините от 1949 насам.

Вижте още: Мобилната реклама расте до 195 милиарда долара до четири години

Изследването е първият опит на Nielsen да измери гледането на видеосъдържание при различните устройства.

Според проучването зрителите на видео между 18 и 34 годишна възраст на смартфони, таблети и други свързани с телевизора устройства, като онлайн телевизия и игрови конзоли, са се повишили с 25% през май спрямо същия период на миналата година - до 8.5 милиона зрители на минута.

За същия период гледаемостта на традиционната телевизия се е понижила с 10%, до 8.4 милиона зрители на минута.

Разбира се, част от времето в гледане на видеосъдържание на устройствата, различни от телевизора, е посветено на телевизионни предавания.

В основната част от тези случаи обаче рекламите е можело да бъдат и са били прескачани от зрителите, заключават от консултантската компания.

„Поведението на младите дава възможност да се правят прогнози за бъдещето. Социални мрежи като Facebook, YouTube, Twitch, Tumblr, Snapchat, Reddit, WhatsApp, Instagram и др. са катализирани от употребата им от тинейджъри първоначално.

Ако искате да знаете на кои компании да залагате в бъдеще, следвайте техните рейтинги по отношение на вниманието от страна на младите“, коментират в проучването си от Nielsen.