Мислеха Закърбърг за луд, след като плати 1 млрд. през 2012 г.
През април 2012 г. основателят на Facebook Марк Закърбърг прави немислимото. Малко преди да започне роудшоуто по повод първичното публично предлагане на компанията, той купува Instagram за сумата от 1 млрд. долара.
Искате ли още? По това време приложението няма приходи, фукционира само от 2 години и негови служители са едва 13 души.
Повечето от инвеститорите дори не са чували за Instagram по онова време. Останалите смятат, че този 27-годишен младеж Закърбърг, разхождащ се по тениски или суитчър, не е готов да ръководи толкова голяма публична корпорация.
Оказва се обаче, че това е едно от най-умните неща, които Закърбърг е правил.
В края на миналата седмица Facebook публикува резултатите си за четвъртото тримесечие. Ръстът на приходите спрямо последното тримесечие на 2014 г. е от впечатляващите 52%, като се смята, че голяма част от него е генериран именно от Instagram.
От социалната мрежа не обявиха точно колко са приходите само на Instagram, но водещи анализатори в сектора прогнозират, че за цялата 2016 г. приложението ще обяви 1.3 млрд. долара постъпления.
Главният оперативен директор на Facebook обяви, че 98 от 100-те най-големи рекламодатели на компанията вече правят кампании и в Instagram.
По последни данни приложението, освен че е с над 400 млн. потребители, помага на Facebook да остане атрактивен сред най-младите си потребители.
Изглежда, че именно това е целял Закърбърг преди около три и половина години. А пък сделката, погледната от настоящето, изглежда като доста изгодна.