Преди питейната вода във Флинт, Мичиган, да бъде заразена с токсични материали градът изгуби работните си места, заплатите и своя икономически двигател – автомобилите.

Ако изключим водната криза, икономиката на Флинт е едно отрезвяващо напомняне за това колко сериозно щатите от Пенсилвания до Уисконсин бяха засегнати в последните десетилетия, пише CNN Money. Работните места бяха пренесени в чужбина, а рецесията, последвана от слабото икономическо възстановяване само влоши нещата.

"През 50-те години на миналия век Флинт бе едно много заможно място," казва Чарлз Болард, преподавател по икономика в Мичиганския университет. "Сега град Флинт е с нисък стандарт на живот и голяма безработица."

Икономическият срив във Флинт не е нещо ново. С документалния си филм от 1989 г. "Роджър и аз" за дейността на General Motors режисьорът Майкъл Мур постави града на картата.

Подобно на останалата част от САЩ, Флинт отчете известно възстановяване от дълбините на рецесията. В дългосрочен план обаче икономиката на града изглежда като една куха рамка на миналото си състояние.

Ето как изглежда тя днес.

1. Работните места във Флинт изчезват

Флинт има завидно ниско ниво на безработица от 4.6%, колкото е била и през юни 2000 г.

Разликата обаче е, че едва около 176 000 души ходят на работа във Флинт днес, или с около 32 000 по-малко от 2000 г.

Това е така, защото Флинт е изгубил 15% от трудоспособното си население в последните 15 г.

Вижте още: Най-опасният град в САЩ

2. Заплатите във Флинт се свиват

Работещите във Флинт печелят средно по 25 долара на час, или малко по-малко, отколкото са заработвали в началото на рецесията. В по-голямата част от САЩ заплатите нарастват с малко или въобще не нарастват и Флинт е олицетворение точно на тази тенденция.

Във Флинт обаче заплатите намаляват в последните месеци. През август работещите там са получавали средно 26.10 долара на час, според данни на подразделението на Федералния резерв в Сейнт Луис. Заплатите във Флинт падат с 4% само за шест месеца.

3. Цените на жилищата също падат

Цените на имотите и във Флинт се възстановиха от дъната си по време на рецесията, както и в останалата част от страната. Във Флинт обаче положението е по-сериозно.

Миналата година средната продажна цена на жилищата във Флинт е 30 000 долара, или с близо 50% по-ниска, в сравнение с отчетените 57 000 долара през 2005 г. Цените на имотите в пика на рецесията падат до 13 500 долара през 2009 г., според компанията RealtyTrac.

4. Сривът на града, който бе автомобилен център

След Втората световна война Флинт остана център за автомобилната индустрия, както и по-голяма част от щата Мичиган. General Motors имаше голям завод там, а поточните линии на автомобилната индустрия движеха икономическия растеж в района.

В последните десетилетия обаче производственият сектор на Флинт се срина . Преди 20 г. във Флинт е имало 46 000 души, работещи в производството, основно в автомобилната индустрия. Днес има едва 12 400.

"Загубата на работни места в автомобилопроизводството е голяма за целия щат Мичиган, но никъде не е по-голяма от Флинт. Предизвикателствата пред града са големи", казва Болард.