Бош Термотехника отбеляза ръст от 7% за 2015 г.
Бош Термотехника отбеляза значителен ръст за 2015 г. Приходите от продажби се повишиха със 7% спрямо предходната година (4.5% след корекция на ефекта от курсовите разлики) и достигнаха 3.3 млрд. евро.
“Бизнесът ни през 2015 г. се разви стремително нагоре. Спечелихме пазарни дялове в Западна и Южна Европа, най-вече на основните ни пазари Германия, Холандия, Великобритания, Испания и Австрия“, заяви Уве Глок, президент на направление Термотехника.
Растежът се дължи предимно на стенните котли, подовостоящите котли и проточните бойлери. „През 2015 г. лансирахме съвсем ново поколение устройства. Те са интуитивни и работещи с интернет, обслужват се лесно от тъчскрийн, а времето за монтаж е с 30% по-кратко. Тези уреди засилват позицията ни на световен лидер на пазара за отоплителни системи за жилищни сгради и определят новите мащаби в нашия бранш“, сподели Глок.
Водещ доставчик на решения за интелигентно отопление
С над 150 000 продадени продукта, които могат да се свързват с интернет, Бош Термотехника е водещият доставчик на решения за интелигентно отопление. Устройствата предоставят високо равнище на комфорт, енергийна ефективност, оперативна надеждност и качество на сервиза.
По пътя си към по-нататъшен ръст, Бош Термотехника разчита на три бизнес сегмента – отоплителни системи за жилищни сгради, битови бойлери и климатизиращи системи. „Отбелязваме напредък и в трите сектора и искаме да растем по-бързо от пазара. Продължаваме да следваме този курс и през 2016 г.“, каза Глок.
Новото ориентирано към бъдещото поколение уреди ще се разраства
Новото поколение уреди на Бош Термотехника се характеризира с дизайн и технология, насочени към бъдещето. Иновативната модулна структура и обмислената в детайли конструкция на компонентите предоставят на инсталаторите прекрасен достъп до отделните елементи в отоплителния уред. Поддръжката на устройствата е много по-бърза и лесна.
Новият дизайн с черен или бял преден панел от стъкло е изключително атрактивен. През 2015 г. Бош Термотехника пусна на пазара различни продукти от новото поколение с марките Junkers, Bosch и Buderus в Германия, Австрия, Люксембург, Италия, Испания, Белгия, Турция, в прибалтийските страни и Русия.
Премиерата в другите европейски държави ще е през 2016 г. Първият стенен котел от новото поколение с марката Bosch вече е наличен и в Китай. Освен това през 2016 г. компанията ще лансира нови газови термопомпи за еднофамилни и двуфамилни къщи, както и енергийни централи с горивни клетки.
Едромащабният бизнес – все по-големи успехи като системен доставчик
Бош Термотехника отбелязва сериозен напредък в сферата на индустриалните и бизнес HVAC приложения (отопление, вентилация, климатизация - ОВК). Компанията направи огромна крачка напред по пътя към утвърждаването ú като международен системен доставчик – през март 2015 г. Бош Термотехника и Midea CAC, Китай, регистрираха джойнт венчър за системи с променлив дебит на хладилния агент VRF за отопление и климатизация на бизнес сгради.
Производството в Хефей, Китай, ще стартира в края на март 2016 г. „Съвместното предприятие ще разшири технологичното портфолио на Бош Термотехника в областта на едромащабните системи. Пред нас ще се открият многообещаващи възможности за растеж на международния HVAC пазар“, заяви Уве Глок.
Пазарът на домашни приложения за топла вода – разширяване на международното присъствие
Новият завод на Бош Термотехника в Мексико ще разшири международното присъствие на пазара за домашни приложения за топла вода и ще продължи стратегията за регионализация. През август 2015 г. в Тепотцотлан, на около 50 км северно от Мексико Сити, бе открит завод за газови проточни бойлери за мексиканския и латиноамериканския пазар.
“Мексико се превръща в значителна бизнес локация. Поради това новият завод е кардинална стъпка в стратегията ни за ръст на пазара в Северна Америка и за укрепване на водещите ни позиции на международния пазар за домашни уреди за топла вода като цяло,” заяви Глок.
“Благодарение на локалното производство сме близо до клиентите си и познаваме по-добре нуждите на региона. Така ще адаптираме по-ефективно продуктите си към пазара. Регионалната база е предпоставка за по-нататъшен ръст.“