Китайският конкурент на Uber планира IPO през 2018 г.?
През изминалата седмица стана ясно, че Apple инвестира 1 милиард долара в китайския конкурент на Uber - компанията за транспортни услуги Didi Chuxing.
Оказва се, че щатската компания не е далеч от момента, в който да капитализира инвестицията си, предвид на слуховете за предстоящо първично публично предлагане на Didi на щатския пазар. Такова може да се осъществи още през 2018-та година, според запознати.
Вижте още: Uber излиза на печалба в САЩ
Подобно действие може да доведе до това китайският конкурент да изпревари Uber в това да стане първата публична компания и да привлече сериозен инвеститорски интерес.
Didi е в процес на увеличаване на капитала си с 3 милиарда долара, включително 1 милиард долара от най-големия щатски производител на смартфони – Apple. Въз основа на увеличението на капитала й, пазарната оценка се оценява на 26 милиарда долара, според осведомени източници.
Други известни имена на компании, акционери в Didi – включват Alibaba Group Holding и Tencent Holdings. Компанията оперира в 400 китайски града, като е достигнала нулева печалба на половината от тези дестинации.
„Моментът за първично публично предлагане е идеален в усилията за спечелване на пазарен дял и потребители“, коментира Ли Юджи, анализатор в RHB Research Institute Sdn в Хонконг, цитиран от Bloomberg.
При настоящата пазарна оценка първично публично предлагане на Didi на щатския пазар би било най-голямото на китайска компания от осъщественото на Alibaba през 2014 г.
Didi бе създадена през изминалата година, когато ожесточената конкуренция между подобни приложения, подкрепяни от Tencent и Alibaba, инициираха сериозни загуби. Това наложи тяхното сливане.
Приложението разполага в момента с 14 милиона регистрирани превозвачи в Китай, като осъществява около 11 милиона превоза всеки ден.
И макар Uber да е най-голямото приложение в света за транспортни услуги и да се отличава с пазарна капитализация в размер на 62.5 милиарда долара, компанията изостава от Didi на китайския пазар. Uber си е поставила за цел да предложи услугите си в 100 китайска града през тази година.