Доста хора бяха изненадани, когато основателят на Amazon Джеф Безос купи вестник The Washington Post за 250 млн. долара през 2013 г.

По това време медията изпитваше трудности от няколко години, а Безос нямаше никакъв опит в този бизнес.

Но днес, след по-малко от 3 години, този 140-годишен вестник вече е тотално преобразен. Неговото съдържание вече е по-достъпно за дигиталния свят, а читателите му се увеличават с всеки изминал ден.

Ето какво успя да промени Безос за тези три години:

Според WSJ, в началото Безос не е бил сигурен, че иска да купи Post. След няколко срещи с бившия им собственик Дон Греъм, милиардерът вече е заинтересован.

Не знаех нищо за бизнеса с вестниците. Но пък разбирам от интернет, споделя Безос в интервю за Business Insider през 2014 г. Това, заедно с финансите, които мога да осигуря, са основната причина, поради която купих Post, допълва той.

Всъщност, Безос толкова харесва възможността, че не прави дю дилиджънс на изданието, а приема първата изпратена му оферта, която е на стойност 250 млн. долара.

Оттогава до днес милиардерът не се бърка в редакционната политика на изданието. Но пък взема дейно участие в превърщането на весника в медийна и технологична компания.

В последните години Post обнови сайта и мобилните си приложения. Също така създаде софтуер, наречен Arc, който позволява по-добър анализ на публикациите.

Днес екипът на Post е от повече от 700 души, като в последните две години програмистите и дизайнерите са се увеличили почти тройно. Според Безос инженерният екип на Post е най-добрият в Силициевата долина.

Изданието също така увеличи бройката на репортерите и редакторите си. Днес Post публикува по около 1200 материала дневно.

Стратегията на Post включва и широко използване на социалните медии като Facebook и Twitter. То също така предлага изгодни оферти на всички клиенти на Amazon, докато приложението на Washington Post е инсталирано на таблетите на технологичния гигант.

Всичко това води и до по-висок трафик. Още в края на миналата година Post вече има повече посещения от New York Times.

Безос провежда конферентни разговори с изпълнителните директори на Post на всеки две седмици, а по-дългите им срещи се провеждат в Сиатъл два пъти в годината.

Главно заради връзката си с Безос, днес Post по-лесно наема на работа програмисти и дизайнери.

Един от бившите директори на медията сподели, че идването на Безос в Post е „все едно Майкъл Джордан да се присъедини към вашия баскетболен отбор“.

Днес Джеф Безос е четвъртият най-богат човек в света със състояние от 62.3 млрд. долара.