С какво децата, родени след 1995 г., са по-добри от вас
Агенция sparks&honey, занимаваща се с маркетингови прогнози, публикува презентация за поколението Z - децата, родени след 1995 г.
Според изследователите те, подобно на поколението милениум, се отличават от другите поколения, родени преди цифровата революция.
Ето по какво децата, родени след 1995 г., са по-добри от вас:
1. Те са по-млади. Доста по-млади
Поколението Z е условно название на американците, родени след 1995 г. Предшестващото ги поколение е Y или поколението милениум.
По много показатели поколението Z се отличава от предхождащото го, дори се явява негова противоположност.
Повече от 1/4 от населението на САЩ са хора от поколението Z. С всяка изминала година броят им нараства.
Броят на децата в САЩ влияе върху пазара на битови стоки, доколкото определя потребителското поведение на техните майки.
Съгласно данни 74% от майките признават, че детето им е повлияло на избора им на дрехи, а 55% уточняват, че дори избират мобилен телефон, съгласувайки се с детето.
2. Те са по-богати
Те нямат търпение да започнат да печелят сами пари. Това желание се поощрява и от родителите. 76% от младите хора се надяват да превърнат хобито си в основен източник на доходи.
Те мечтаят да работят за себе си и са готови да се преборят с поколението Y.
3. Те не седят със скръстени ръце
Представителите на поколението Z буквално се стремят да променят света. 60% от тях искат работата им да е свързана с влияние върху околната действителност. Между 16 и 19% са доброволци.
4. Те нямат празни илюзии
Това поколение живее в "свят след 11-и септември". Той се характеризира с атмосфера на хаос, всеобща неувереност и изменчивост.
Всяко четвърто американско дете расте в бедност. 43% от децата на възраст между 7 и 13 години смятат, че нееднократните случаи на стрелба в училище са оказали най-голямо влияние върху поколението им.
В същото време тези деца се учат от грешките на предходните поколения.
5. Те са самостоятелни
Чуждо им е инфантилното поведение. Предпочитат да спестят парите си, а не да ги похарчат.
Родителите им се опитват да не ги мъмрят за всяко нещо. По този начин децата от поколение Z се радват на повече лично пространство. Те могат да открият отговорите на всички въпроси в интернет. Съсредоточени са върху самите себе си.
6. Те нямат приятели
Традиционните възрастови роли при тях се сливат. Поради тази причина поколението Z често изпитва проблеми със самоидентификацията. Трудно им е да завързват приятелства и да се грижат за дома си.
7. Те по-често и по-добре използват интернет
85% от децата поколение Z веднъж в живота си са търсили информация в интернет. 52% от тийнейджърите използват YouTube и социалните мрежи, за да пишат домашните си.
Децата на възраст 13-17 години по-често използват телефоните си, отколкото гледат телевизия.
Същевременно децата на възраст 8-12 години предпочитат да правят точно обратното. Гледат предимно телевизия.
Така поколението Z расте със скорост на възприятие на информацията, която постоянно се повишава. Възниква проблем с удържането на вниманието върху един предмет за повече от 8 секунди.
8. Те почти не умеят да се ориентират в пространството
Представителите на поколение Z възприемат по различен начин пространството. Те растат в свят на висока резолюция, 3D, 4D графика.
За мнозина от тях Google картата с функция за приближаване на обектите винаги е съществувала. Затова често изпитват затруднения в ориентацията в собствения си град, когато нямат GPS.
9. Те се интересуват от друго
Поколението Z отделя голямо значение на видеоигрите. 66% от децата на възраст 6-11 години и 51% от тийндейджържите посочват като основен източник на развлечение игрите.
Поколението Z също така проявява висок интерес към приготвянето на храната, в сравнение с предходните две поколения. Въпреки това то също страда от излишни килограми.
Тези деца по-често пазаруват в интернет, отколкото в офлайн магазин. Те се вълнуват от икономическите процеси и цените.
Поколението Z се отличава с добра осведоменост относно въздействието на човека върху околната среда.