Тези спортисти печелят милиони от реклама
Майкъл Джордан се оттегли от активната си баскетболна кариера преди 10 години, но това не му пречи да печели повече от 100 млн. долара само от партньорството си с Nike през 2014 и 110 млн. долара за 2015 г.
Наскоро сп. Forbes обяви, че 100-те най-добре платени спортисти в света са спечелили 3.2 млрд. долара за последните 12 месеца.
Общо 29% от този доход идва от рекламни договори. Кои са днешните активни спортисти, които имат най-големите договори с рекламодатели?
С общо 17 титли от Големия шлем, тенис звездата Роджър Федерер спечели 60 млн. долара от изяви за различни компании като Wilson, Nike, Rolex и Mercedes Benz.
Втората позиция в класацията е за Леброн Джеймс. Кралят влиза в НБА още на 18-годишна възраст и бързо подписва договор за 90 млн. долара с Nike. Новият му контракт бе подписан през миналата година, като, според различни данни, е за между 500 млн. долара и 1 млрд. долара, освен това е безсрочен.
Състоянието на 31-годишното крило се оценява на 300 млн. долара, далеч по-малко от неговата цел – да стане милиардер.
В топ 10 присъстват четирима голфъри – Фил Микелсън заема 3-а позиция с 50 млн. долара от реклами за KPMG, Barclays, Rolex и Amgen, а четвърти е Тайгър Уудс с 45 млн. долара.
Шестата и девета позиция пък се заемат от Рори Макилрой и Джордан Спийт със съответно 35 и 32 млн. долара приходи от реклами.
Баскетболистът Кевин Дюрант, който наскоро подписа двегодишен договор с Голдън Стейт за 54 млн. долара, е спечелил 36 млн. долара от кампании за общо 12 рекламодателя.
Тенис звездите Новак Джокович, който е рекламно лице на ANZ, Adidas и Seiko, и Рафаел Надал са добавили към банковите си сметки респективно 36 и 32 млн. долара.
Същата сума от рекламни изяви (32 млн. долара) за последните 12 месеца има и най-добре платеният спортист в света – Кристиано Роналдо.