УниКредит Булбанк - най-добрата дигитална банка у нас за 2016 г.
Международното финансово списание Global Finance обяви късно снощи резултатите в годишната класация за световните призове „Най-добра дигитална банка“. Изборът на високо професионалното интернационално жури за „Най-добра дигитална банка“ 2016 за потребителите в България е УниКредит Булбанк.
Наградата на банката ще бъде връчена през октомври в Лондон по време на международната Digital Bank Conference.
"Най-успешните банки в света са тези, които по най-ефективен начин се трансформират в напълно интегрирани дигитални банки и имат силен фокус върху клиентското преживяване.
Победителите на тазгодишните награди са тези банки, които са осъзнали, че корпоративните и индивидуалните клиенти очакват от своите финансови партньори да им бъде осигурен лесен достъп до висококачествени финансови услуги и инструменти, които лесно могат да се интегрират в дигиталното им ежедневие“, коментира Джоузеф Джарапуто, издател и редакционен директор на Global Finance.
„Всяка форма на иновации и дигитализация има смисъл, ако носи реални ползи на клиентите. Явно посоката, в която вървим, е правилната, щом и международните експерти го оценяват и ни дават наградата за втора година.
Поздравявам колегите за успешната работа и клиентите ни, затова че са активни и модерни хора и ни помагат да подобряваме клиентското преживяване чрез конструктивен диалог“, коментира Левон Хампарцумян, председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.
Критериите за определяне на „Най-добра дигитална банка за потребителите“ включват оценка на стратегията на финансовата институция за привличане на клиенти в дигиталните канали и показатели за успешното й прилагане при насърчаването на повече клиенти да използват тези канали, ръст на дигиталните потребители, разнообразие от предлагани продукти и услуги в дигиталните канали, доказателства за осезаеми ползи за клиентите от дигиталната стратегия, успешно позициониране в социалните медии и др.
Иновации и дигитализация в полза на клиента са основен приоритет на УниКредит Булбанк. Банката инвестира значителен ресурс в подобряване на клиентското преживяване през физическите и дигиталните канали. По данни, публикувани в годишния отчет, през изминалата година продажбите на УниКредит Булбанк през центъра за контакт с клиенти, интернет банкирането и сайта са нараснали с 40%, клиентите на мобилното банкиране са с ръст от 62%, а над 430 000 души вече ползват интернет банкирането.
Филиалите на бъдещето достигнаха 17 в цялата страна. Друг проект с международно признание е иновативното бизнес пространство International center, с което УниКредит Булбанк подкрепя привличането на чуждестранен бизнес и инвеститори у нас. Сред множеството иновации внимание заслужава и пускането на първия на пазара електронен портал за факторинг услуги в България- еFactoring.bg, както и новата функционалност на Булбанк Онлайн за приемане на заявки от корпоративни клиенти и извършване онлайн на сделки за търговско финансиране.
УниКредит Булбанк е и първата банка в България с частен облак за ИТ инфраструктура, което дава гъвкавост при пускането на нови продукти, повишава ефективността и оптимизира ИТ процесите в банката.
В допълнение, интегрираната платформа за услуги Bulbank Pay стана големият победител в категория „Корпоративен сектор“ в годишните награди за „ИТ проект на годината“ на ICT Media и вестник Computerworld. Призът за иновации във финансовия център банката получи и от наградите за дигитален бизнес E-volution на списание Forbes България.
Международното списание Global Finance, базирано в Ню Йорк и офиси е целия свят, има читатели в над 191 страни. Аудиторията му включва висши мениджъри, отговорни за вземане на инвестиционни и стратегически решения на мултинационални компании и финансови институции. Класациите на Global Finance се считат за стандарт за отлични постижения в световната финансова общност.