Най-предпочитаните марки коли в света за 2016 г.
Volkswagen Group, включваща в себе си Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini и Porsche, и Toyota са единствените две компании с над 10% пазарен дял от продажбата на нови автомобили, сочат данни на Focus2Move.
Продажбите на групата Volkswagen растат с 1.5% през първото полугодие на 2016 г., до съвкупните 5.15 млн. броя, отговарящи на пазарен дял от 11.3 на сто. От своя страна, Toyota е продала 5.048 млн. нови коли, което съответства на 11.1 на сто пазарен дял.
Над 4 млн. нови автомобила са реализирали още Renault-Nissan и Hyundai-Kia (4.25 млн. броя и 4.037 млн. броя), с което двете компании държат респективно 9.3 и 8.9 на сто от пазара. В Топ 5 влизат още General Motors с 8.4 на сто, изпреварил Ford със 7% дял.
Челната десетка на най-големите автомобилни компании в света се допълва от Fiat Chrysler Automobiles, Honda, Peugeot-Citroën и Suzuki.
Автомобилите с марка Volkswagen обаче са вторите най-продавани в света - след Toyota. Японският производител е продал 4.187 млн. броя за периода 1 януари – 30 юни, или малко повече от 4.17 млн. броя, реализирани за същия период на година по-рано.
Същевременно проблемите на Volkswagen са се отразили негативно със спад от 1.5 на сто на продажбите, до 3.256 млн. коли.
Третата позиция е за Ford, изпреварил Nissan, Hyundai и Honda. В топ 10 са още Chevrolet, KIA, Renault и Mercedes, продал 1.125 млн. коли за първите шест месеца на 2016 г.
При различните модели прави впечатление лидерството на Toyota Corolla (634 хил. броя), следван от Volkswagen Golf (501 хил. броя), Ford F и Ford Focus (478 и 367 хил. коли), както и Hyundai Elantra и Volkswagen Polo.
Над 300 000 нови автомобила в световен мащаб са реализирани още от Toyota RAV4, Toyota Camry, Honda CR-V и Chevrolet Silverado.