Сингапур се превръща в Швеция на Азия в безпаричните плащания
Сингапур планира да намали ролята на парите и чековете в икономиката си, като стимулира банките да преминават към дигитални плащания, съобщи гуверньорът на централната банка на страната, цитиран от Bloomberg.
„Клиентите използват много пари в брой за ежедневни плащания. Бизнесът също ги използва сравнително често“, каза Рави Менон, управляващ директор на Monetary Authority of Singapore (Централната банка на страната), на финансова технологична конференция.
Менон допълни, че парите в обращение в Сингапур се равняват на 8.8% от БВП спрямо малко повече от 2% в Швеция. През 2014 г. в Сингапур са написани по 12.7 чека на човек, в сравнение с практиката на нито един в Швеция, допълни той.
Това струва на Сингапур около 2 милиарда сингапурски долара (1.5 милиарда американски долара) на година, главно разходи за съхранение и обработка. Менон смята, че това не е незначителна сума.
Сингапур се стреми да се превърне в център на финансовата технологична индустрия в Азия в опит да стимулира икономиката си, да създава работни места и да затвърди позицията си като регионален банков център.
Менон заяви, че Централната банка иска от финансовите институции в страната да прехвърлят на клиентите си всички разходи за услуги, свързани с интензивно използване на хартия, като обработването на чекове, за да ги стимулира да се обърнат към дигиталните плащания.
Централната банка се надява също следващата година мнозинството от тези трансакции да се извършват чрез мобилни телефони, национален идентификационен номер или други сигурни номера, а не чрез номера на банкова сметка, допълва Менон.
Сингапур, наред с Финландия, САЩ, Швеция и Великобритания, са икономиките, които са най-подготвени да използват дигитални плащания заради голямата употреба на мобилни телефони и банкови услуги, сочи доклад на Citigroup, публикуван през юни.
Apple въведе услугата си за мобилни плащания Apple Pay в Сингапур през април. Samsung Electronics последва примера със собствена услуга два месеца по-късно.