20 брилянтни начина да пестите време
Всеки от нас има моменти, в които не успява да намери време и енергия да свърши всички запланувани за деня задачи. Има обаче техники, които могат да засилят продуктивността и концентрацията ви. Ето 22 от най-ефективните от тях.
Решете какво е важно за вас в следващите 5 години. 80% от това, което правите сега, няма да се превърне в нещо, ако нямате цел.
Сън, храна и упражнения могат да ви помогнат да утроите резултатите, защото те засилват фокуса, мотивацията и енергията.
Правилото на двете минути: ако може да направите нещо (като да отговорите на мейла или къщна работа), направете го сега. Планирайте за по-късно, ако ще ви отнеме 5 минути или повече.
Правилото на петте минути: най-доброто решение срещу отлагането е да си обещаете, че ще свършите голяма задача само за 5 минути. Съсредоточете се и я свършете.
Правило за продуктивност: ако искате да сте добри в нещо, вършете го всеки ден, включително на Коледа, Великден, празници. Без изключение.
Малките навици, свързани с петминутното правило, ви помагат да създадете навици, с които ще действате бързо.
Вашата памет има лимит. Не може да запомните всичко, дори да сте гений. Пишете в тефтер, направете си списък, свалете апликации, които да ви напомнят.
Колкото се може по-малко пособия и апликации. Използвайте например Google Calendar с Gmail.
Рутинни задължения. За да бъдете дисциплинирани, започвайте деня с планиране от сутринта и разпределете задълженията си. Така имате приоритети, избягвате ненужните дейности и правете това, което има значение.
Времеви интервали. В продължение на 30 минути правете само едно нещо – без мейли, телефони, разговори, социални мрежи.
Носете слушалки. Не е казано, че трябва да слушате музика, но така хората няма да ви притесняват.
Email .ът – прочетени съобщения и празна кутия. Не започвайте деня си с четене на мейла, не го четете и в края на деня. Правете го три пъти на ден – в 11, 14 и 17 ч. Отговаряйте веднага на мейлите, ненужните трийте, сортирайте важните.
Телефонните разговори. Не бъдете винаги на разположение. Оставете телефона на вибрация и връщайте само важните обаждания.
Сортирайте малките задачи – мейл, телефон, Facebook и т.н.
Най-важните неща. Започвайте с тях сутринта, като степенувате задължително – трябва – може.
Мислете трезво. Взимайте важните решения сутрин и организирайте след това.
В какво сте силни. Питайте се в какво сте най-добри и какво може да направите точно сега. След това приложете правилото за петте минути.
Почивайте. Почивката прави чудеса и може да ви презареди. Не правете нещо, което не искате, само за да ви похвалят. Отстоявайте приоритетите си.
Правете се на некомпететни. Това е дипломатичен начин да приложите горното правило.