Microsoft е една от най-големите корпорации в света и е лидер в редица технологични сектори. Но, както сме се убедили през годините, компанията далеч не е застрахована срещу грешки.

Нека си припомним някои от най-неуспешните продукти на Microsoft.

Zune



Zune е замислен като спомагателен продукт, който да добави възможност за видео и музикален стрийминг към други хардуерни устройства на Microsoft, като например игралната конзола Xbox. Музикалният плейър обаче се превръща в един от най-големите комерсиални провали за създателите на Windows.

Zune е пуснат на пазара през ноември 2006 г., но няма шанс срещу свръхпопулярния плейър на Apple - iPod. За две години Microsoft успява да продаде едва 2 милиона музикални устройства.

През 2011 г. базираната в Редмънд компания прекратява производството на плейъра. След това софтуерът на Zune е използван, за да подобри възможностите на Xbox за видео и музикален стрийминг, но не след дълго проектът е прекратен изцяло.

MSN PlayforSure

Този продукт е замислен като отговор на iTunes услугата на Apple. Потребителите на PlayforSure получават сертификати за притежавани от тях устройства, чрез които могат да стриймват музика от онлайн платформата на Microsoft. Тази система обаче не е възприета от потребителите и това довежда до прекратяването на услугата.

Windows ME

Windows 98 се превръща в една от най-успешните операционни системи на Microsoft, благодарение на своята стабилност и факта, че поддържа множество програми. Не така обаче стояха нещата при следващата версия на операционната система - Windows ME (Millennium Edition).

Системата е податлива на сривове и несъвместима с много от програмите, работещи под Windows 98. За да се справи с тези проблеми, Microsoft създава Windows XP, който все още се използва от много PC потребители заради своята надеждност.

Windows Vista



В началото на 2007 г. Microsoft пуска на пазара Windows Vista, надявайки се да повтори успеха на XP. И поне във финансово отношение успехът е налице - още през първия месец са продадени 20 милиона копия от новата система.

Продуктът обаче не е сполучлив във функционално отношение и до ден-днешен не се ползва с добра репутация сред PC потребителите.

MSN Watch

Пазарът на умни часовници набира все повече скорост през последните години, а за момента изглежда, че Apple Watch е неоспоримият лидер в тази сравнително млада категория. Но знаехте ли, че Microsoft пуска часовник с технологични функции още през 2004 г.?

Още тогава MSN Watch поддържа проверка на имейл и новини, както и други функционалности, но таксите за пренос на данни към потребителите са твърде високи и това попречва на устройството да придобие популярност.

Microsoft Bob

През 1995 г. компанията пуска Microsoft Bob - софтуер, които има за цел да направи интерфейса на Windows по-достъпен за потребителите. Медиите обаче критикуват продукта, който не се харесва и на широката публика. Не помага и фактът, че Bob се продава на цена от 100 долара - доста висока за тогавашните стандарти.

Мобилни телефони



Дебютът на iPhone през 2007 г. бележи началото на края за амбициите на Microsoft да стане голям играч на пазара на мобилни телефони. До този момент компанията продава милиони мобилни устройства, базирани на Windows, но с пуска на смартфона на Apple ситуацията се променя коренно.

Днес пазарният дял на Microsoft при мобилните телефони в световен мащаб се равнява на едва 1%.