Как големите градове се справят с трафика?
Трафикът е един от най-големите проблеми във всеки мегаполис по света. Има места, като Ню Йорк например, където той не стихва по 24 часа, 7 дни в седмица. В същото време много големи градове, въпреки натовареността, са решили проблема с трафика по нетрадиционен начин.
Копенхаген, Дания: Трафик светлини с приоритет за велосипеди и автобуси
През февруари Копенхаген анонснира, че са инсталирани нови 380 трафик светлини, които дават приоритет на автобусите и велосипедистите. Светлините са част от усилията на града за нулев въглероден отпечатък до 2025 г.
С тези умни светлини скоростта на автобусите е подобрена между 5 и 10%, а велосипедистите спестяват 10% от времето си за придвижване.
Куритиба, Бразилия: Бързи автобусни линии
За последните 40 години няколко града в Латинска Америка са се възползвали от тази система и въвеждат бърза автобусна линия, която е отделена от автомобилния трафик.
Сиатъл, САЩ: По-ниски такси в градския транспорт за бедните
В Сиатъл има политика на хора от семейства с по-ниски доходи да се издават по-евтини карти за градски транспорт – автобуси, ферибот, трамваи. Така се стимулира те да използват масовия транспорт, а не автомобили.
Сеул, Южна Корея: Камери на автобусите
В Сеул има специална лента за автобусите. За да се избегнат обаче злоупотреби от страна на водачите на автомобили, към автобуса има монтирана камера, която снима всяка кола, която кара или блокира лентата.
Сингапур: Такса задръстване
Тази политика се е наложила в много градове, включително и европейски. Колите преминават през определени контролни пунктове, където им се налага такса.
Обикновено такава има в пиковите часове на деня. С приоритет и без такса е общественият транспорт.
Холандия: Светеща в тъмното пътна лента
Холандците започват да използват тази линия през 2014 г., като идеята е да се увеличи видимостта по основните пътища и да се намали нуждата от уличните светлини.
Сиянието идва от специална боя, която поглъща ултравиолетовата светлина през деня и излъчва в продължение на осем часа.
Торонто, Канада: Отворени метро влакчета
Отвореният тип метровлакчета позволяват по-голям брой хора да се возят на тях, защото няма разделение на пространството и пътниците могат да се разхождат по цялата дължина.
Лондон, Великобритания: Безконтактно плащане с карта
За да улесни пътниците в метрото, в Лондон билетът може да се заплати и с безконтактна дебитна или кредитна карта. По този начин пътуващите не се ангажират да купуват билети или карти.