Chivas Regal даде старт на третото издание на The Venture – глобалното търсене на стартъпи, които залагат на успех, докато създават позитивна промяна в живота на хората. Откакто Chivas The Venture се проведе за първи път през 2014 г., над 3500 социални предприемачи от цял свят кандидатстваха за шанса да спечелят финансиране от милионния фонд.

Тази година състезанието е отворено за бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента, като България е участник за трета поредна година.

До 1 декември 2016 е отворена платформата за кандидатстване на стартъпи в The Venture. На 16 януари 2017 местно жури ще обяви финалиста за България. Само най-обещаващият проект от всяка страна ще продължи към международния тренировъчен лагер и глобалния финал през юли 2017 г.

На финала на състезанието 250 хил. долара от наградния фонд ще бъдат разпределени между финалистите чрез отворено онлайн гласуване.

Международно жури ще реши разпределението на останалата част от наградния фонд - 750 хил. долара измежду стартъпите, достигнали финалния кръг на конкурса.

През миналото издание на конкурса българският стартъп Bee Smart Technologies стигна до втория етап на международния финал. Техният проект използва софтуерни и хардуерни решения, които следят пчелните кошери и сигнализират за евентуален проблем.

The Venture започва точно след оповестяването на резултатите от доклад, според който 95% от младите професионалисти в световен мащаб очакват бизнесите да намират решение за световните проблеми.

Тези цифри са подкрепени от глобално изследване, в което 77% от участниците смятат, че големите корпорации трябва да бъдат основния двигател за промяна към по-добро бъдеще. Изследването, проведено сред 11 349 души от 10 държави, показва и че 69% от хората искат да работят за социалноотговорни компании.

Chivas The Venture е отворен за кандидатстване за всяка нова компания, която има за цел да печели и да създава позитивна промяна. Миналата година наградният фонд беше разделен между петима финалисти, като колумбийците от Conceptos Plásticos, които превръщат пластмасови отпадъци в строителни материали, спечелиха най-големия дял в размер на 300 000 долара.

Създаделят и изпълнителен директор на Beeck Center For Social Impact & Innovation Сонал Шах, която бе член на журито на последното издание на конкурса, коментира резултатите от проучването:

“Резултатите от проучването на Chivas Regal показват, че поколенията Y и Z са гладни, мотивирани и вдъхновени да окажат позитивна промяна върху света. На второ място, младите хора вярват, че не само правителството, но и бизнесът носи социална отговорност.”

Ричард Блек, Global Brand Director на Chivas Regal, коментира:
“Да промотираме бизнеса като сила на доброто е основен приоритет за Chivas Regal. По цял свят има категорично и растящо желание за промяна; потребителите искат компании, които са се посветили на нещо повече от трупането на печалба. От стартирането си през 2014 г. The Venture е раздал над 2 млн. долара от Чили до Япония, които са помогнали за подобряване на живота на над 200 000 души. Радваме се, че имаме възможност и тази година да заложим още 1 млн. долара на новото поколение предприемачи с кауза.”

Chivas Regal е световен лидер в премиум уиски сегмента и комбинира предприемачески дух и щедрост. Конкурсът Chivas The Venture е вдъхновен от братята основатели на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които бързо осъзнали, че това, което те прави наистина богат, е да споделяш успеха си с другите.

Chivas Regal The Venture вдъхновява социални предприемачи от цял свят да преследват своите амбиции и да реализират потенциала си. „Това беше безценен опит. Виждаш, че имаш възможност да промениш света“ – споделя Сергей Петров от Bee Smart Technologies.

Представителите на компаниите-участници трябва да имат навършени 25 години. Повече за конкурса може да видите на www.theventure.com