Продажбите на умни часовници претърпяха срив от юли до септември
Продажбите на умни часовници са паднали с над 50% на годишна база през третото тримесечие на тази година, съобщи днес CNBC, като се позова на компанията за пазарни проучвания International Data Corporation (IDC).
Според данните на IDC, продажбите на умни часовници са паднали с 51.6% през трите месеца до септември - до 2.7 млн. броя. Според фирмата, основната причина за това е слабото представяне на Apple и Lenovo.
IDC отбелязва, че третото тримесечие на 2015 г. е първото пълно тримесечие за оригиналния Apple Watch, докато втората генерация на умния часовник се е продавала само през последните две седмици на съответния период тази година. Това е довело до спад в продажбите на Apple Watch от 71.6%, изчислява компанията, която напомня, че болшинството от продажбите на смарт часовници в световен мащаб се формират от устройството на Apple.
Все пак IDC отбелязва, че за Apple и нейния умен часовник може би предстоят силни финални месеци от годината.
Умните часовници нашумяха през 2014 г., когато технологията бе все още сравнително непозната. След това обаче търсенето на джаджите постепенно отслабна, не на последно място и поради факта, че Apple внесе промени в своите устройства едва тази година.
Конкурентната платформа Android Wear на Google също очаква обновяване чак през 2017 г., а третият голям играч на пазара – Samsung – все още не е пуснал своя нов часовник Gear S3.
Към момента вече е напълно ясно, че умните часовници не са продукт за всеки, но все още е рано да гледаме на технологията като неуспешна. В момента производителите работят в посока да дефинират по-ясно ролята на умните часовници, като повечето позиционират устройствата си като фитнес джаджи.
Един от големите успехи на последното тримесечие бе отбелязан от компанията Garmin, чиито продажби в тази категория скочиха с цели 324% за периода, по данни на IDC. Така Garmin е вторият най-голям производител на смарт часовници с пазарен дял от 20.5%.
За същия период продажбите на Samsung са се увеличили с 9 на сто и така компанията се нарежда на трето място. Заемащите четвърто и пето място по продажби Lenovo и Pebble отбелязват спад, информира IDC.