Американският технологичен гигант Apple е взел рекорден 91-процентен дял от печалбите на пазара за смартфони през третото тримесечие на годината, съобщи CNBC, позовайки се на ново проучване на Strategy Analytics.

Според доклада на компанията за пазарни проучвания, общата оперативна печалба, реализирана в сектора през трите месеца до септември, възлиза на 9 млрд. долара, от които 8.19 млрд. са отишли при производителя на iPhone.

Рекордният дял от печалбите е постигнат, въпреки че Apple изпитва спад на продажбите на iPhone през годината. Постижението в голяма степен се дължи на умението на компанията да поддържа високи маржове (най-високите в сектора).

Благодарение на милионите си лоялни фенове, компанията може да слага премиум цени на своите продукти, като в същото време е много ефктивна по отношение на оптимизацията на производствените разходи. Затова и печалбите от iPhone са „чудовищни“, отбелязва в доклада Линда Сю – директор в Strategy Analytics.

Друга причина за резултата е по-слабото представяне на някои от основните играчи на пазара. Според някои проучвания водещи производители на телефони, като LG и HTC, са регистирали загуби през миналото тримесечие. Големият конкурент на Apple – Samsung Electronics, претърпя сериозен удар по продажбите си след фиаското с фрагманския модел Galaxy Note 7.

Южнокорейската компания не присъства в класацията на Strategy Analytics, в която на второ място - далеч след Apple – се намира китайският производител Huawei. Според доклада китайската компания е взела 2.4% от печалбите през третото тримесечие, което се равнява на около 200 млн. долара. В момента Huawei е третият най-голям производител на смартфони в света (по продажби), след Samsung и Apple.

По отношение на печалбите, на трето и четвърто място проучването на Strategy Analytics поставя други две китайски компании – стартъпите Vivo и OPPO, които взимат по 2.2%. За разлика от Huawei, която в последно време залага на телефони от висок клас, Vivo и OPPO произвеждат модели с високи хардуерни характеристики, които предлагат на ниски цени.

„Три от четирите най-печеливши компании за смартфони в момента са китайски,“ отбелязва Сю. „Huawei, Vivo и OPPO не само подобриха предложенията тази година, но и подсилиха оперативните си умения и унпяха да държат разходите по дистрибуцията под контрол.“