През следващата година се очаква да полетят необичайно голям брой нови модели самолети, пише CNN Money в свой материал. Освен доминиращите играчи Airbus и Boeing, очакваме нови предложения от Русия и Бразилия, а също и полета на първия китайски еърлайнер.

Ето какво са ни подготвили самолетните производители през новата година:

Airbus (Европа)

A330neo: Очаква се този самолет на Airbus да полети през следващата година. Сричката neo в наименованието всъщност е съкращение за “new engine option” (нова двигателна опция). Моделът представлява обновена версия на A330, който получава нов двигател и нови краища на крилата, целящи да подобрят обхвата и разхода на гориво на стария дизайн.

Airbus позиционира A330neo като по-евтина алтернатива на Boeing 787 Dreamliner. Първите два планирани модела ще полетят през следващата година и ще влязат в експлоатация през 2018 г.

A321neo: Следващият член от семейството самолети с една пътека на Airbus ще влезе в експлоатация през следващата година. Airbus се надява, че самолетът, който ще може да превозва до 240 пасажери, ще замести спрения от производство преди повече от десетилетие Boeing 757, отбелязва CNN Money.

A319neo: Най-малкият модел от семейството A320neo с очаква да полети през следващата година, но търсенето не е особено голямо. Най-малките предложения на Airbus и Boeing получават малко заявки, тъй като клиентите предпочитат по-големи модели, с по-ефективен разход на гориво.

A350-1000: Този модел направи първия си полет в Тулуза, Франция, през ноември и Airbus ускорява тестовете по производство на самолета. A350-1000 е способен да превозва до 366 пътници на далечни разстояния и е най-големият двудвигателен реактивен самолет, проектиран от Airbus. Той ще се опита да измести популярния двупътечен еърлайнер на Boeing 777-300ER.

Boeing (САЩ)

737 Max 8: След пет години разработка, първият 737 Max ще бъде доставен на Southwest Airlines през първата половина на следващата година. Моделът има два нови двигателя, нова опашна част и крила – целящи да намалят разхода на гориво с до 14%.

Max 8 е първият от четири 737 Max модела, които Boeing проектира. Американската компания има хиляди поръчки за моделите 737 Max, включително и от бързо разрастващите се китайски авиокомпании.

787-10: Новият 787-10 Dreamliner ще проведе първия си изпитателен полет през пролетта на следващата година. 320-местният самолет, който е направен почти изцяло от въглеродни влакна, се сглобява в завода на американската компания в Южна Каролина. Моделът ще има по-малък обхват от двата по-малки Dreamliner-а, тъй като от Boeing са предпочели да заложат на по-голяма ефективност по отношение на разхода на гориво.

737 Max 9: Това е най-големият модел в обновеното семейство 737 Max. Предвидено е самолетът да полети за пръв път през следващата година. Корпусът на първия тестови самолет бе доставен в завода на Boeing в щата Вашингтон, където сега предстои окончателното сглобяване.



Comac (Китай)

C919: Първият еърлайнер китайско производство ще полети през следващата година. C919 е предвиден като конкурент на Boeing 737 и Airbus A320. По-рано тази седмица направи важна крачка към реализирането на проекта, след като двигателите на самолета – произвеждани в САЩ и Франция – получиха одобрение от щатските и европейските регулатори.

Самолетът трябваше да полети през 2014 година, но проектът бе забавян няколко пъти поради относителната неопитност на Китай в производството на пътнически самолети. От Comac все още не се очаква да бъде равностойна на Airbus и Boeing , но чрез партньорствата си със западни доставчици, Китай се подготвя да играе водеща роля при следващото поколение самолети.

United Aircraft Corporation (Русия)

MS-21: Руската компания United Aircraft Corporation вече е готова да осъществи първия полет на чисто новия Irkut MS-21 през следващата година. Проектът се подкрепя лично от президента на страната Владимир Путин, който иска да издигне руската самолетна индустрия, за да може тя да се конкурира успешно с Airbus и Boeing.

Embraer (Бразилия)

E195-E2: Бразилската компания Embraer е в напреднала фаза на въздушни тестове на изцяло преработения E190-E2, версия на който полетя по-рано тази година. Вторият член на семейството E2 - E195-E2, ще полети за пръв път през 2017 г. С места за 132 пътници, E195-E2 е най-големият еърлайнер, който компанията е разработвала.