Павлова: Да, асфалтът не се яде, но безопасността е най-важна
Изказваме съболезнования на близките на загиналата жена. Винаги сме казвали, че осигуряването на пътната безопасност е най-важна за нас. Това каза бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова по време на пресконференция, след трагичния инцидент в тунел "Ечемишка", при който загина жена. „Това е една важна и актуална тема.
Да, оправдан е гневът на хората, защото темата е важна. Винаги сме казвали, че изграждането и ремонтът на инфраструктурата са наш изключително важен приоритет, зад който инвестирахме стотици милиони. Винаги сме казвали, че това трябва да е важно. Да, асфалтът не се яде, но безопасността на мостовете и тунелите са тези, които съхраняват или довеждат до загуба на живот“, обясни Павлова, предаде репортер на Novini.bg.
По думите й в първия кабинет „Борисов“ са били инвестирали много за виадуктите, наред със строителството на тези нови над 350 км магистрали. „Във втория мандат започнахме, помните големите дупки на „Ечемишка“.
Може би сме предотвратили загуба на човешки животи още тогава. 2015 г. ремонтирахме АМ „Тракия“ за над 100 млн. лв. инвестиции, направихме виадукта при Елешница“, коментира Лиляна Павлова.
"Спомняме си дълги години, колко пъти получавахме критики, че асфлтът не се яде. Сега виждаме, че е било важно да се инвестира в пътните съоръжения. Ние заварихме пътищата и виадуктите в изключително лошо състояние. Затова от ГЕРБ приехме и планът за реконструкция и пътна безопасност", подчерта тя. Павлова напомни, че са били ремонтирани тунелите, които не са били пипани от 30 години.
Само осветителните тела в тунелите тежат 30 тона. Затова е важно да е стабилно направено. През 2017 г. е предвидено тези тръби на тунела а започнат да се ремонтират", допълни Павлова. И призова: "В тази ситуация политическите спекулации са излишни. Трябва да се обединим в този труден момент и да се справим с този проблем".
"От 2005 г. до септември 2016 г. тунелите не бяха пипани. Ние започнахме неотложен ремонт, тъй като те бяха в изключително лошо състояние", подчерта Павлова. Бившият транспортен министър Ивайло Московски нападна колегите си от БСП по повод говоренето им, започнало след ветото на президента върху Закона за концесиите.
"Колегите от БСП да не бъдат лицемерни в това си говорене. Когато те са в управление, нямат проблем с концесиите”, подчерта Московски и припомни как през мандата им транспортното министерство е дало на концесия летищата Варна и Бургас, които са обекти с национално значение.
„Това пряко кореспондира по концесията на Летище София. Тогава не е имало проблем с националната сигурност, сега обаче има”, посочи Московски. По думите му по този начин БСП дават изключително лош знак към всички инвеститори.
„Втълпява се, че нещо ще се вземе от държавата. Това не е вярно. Публичната собственост си остава собственост на държавата за периода, в който се дава да бъде управлявана от професионален оператор. Това ще има негативен ефект върху приходите на държавата”, предупреди той.