Руският авиопревозвач Аерофлот, който е бил обект на немалко шеги заради неспазване на правилата за безопасност и пияни пилоти, беше обявен за най-силната авиационна марка в света, съобщава Daily Telegraph.

Консултантската компания Brand Finance съобщи, че Аерофлот изпреварва най-големите авиокомпании в САЩ и Близкия Изток с рейтинг от три пъти А. Макар че още девет авиокомпании имат сходен рейтинг от три пъти А, Brand Finance определя Аерофлот за най-могъщата от всички, подчертавайки спонсорството й на Манчестър Юнайтед, младия й екипаж и сериозните й инвестиции в маркетинг, особено в Азия.

30 фактора са взети предвид при оценката на силата на марката, включително данни за размера на флотилията, средна възраст на флотилията, мерки за безопасност, броя на служителите, инвестиции на компанията, финансови и оперативни резултати, лоялност на клиентите и ключови рейтинги на Skytrax и IATA.

„Новината може да е изненадваща за европейците и северноамериканците, които познават по-добре западните и персийските авиопревозвачи. Силата на марката Аерофлот идва отчасти от доминацията й на вътрешния пазар. Оценките й за уважение, предпочитание и лоялност са чудесни, както когато се сравняват с други руски авиопревозвачи, така и с чуждестранните в рамките на вътрешните им пазари“, съобщи Brand Finance.

American Airlines е най-доходоносната марка в авиацията, следвана от Delta, United, Emirates и Southwest, а руският авиопревозвач е едва на 26-о място. British Airways губи пет места тази година - до девето, easyJet се изкачва с две места до 19-о, а нискотарифният й конкурент Ryanair е на 22-о място.

Стандартите за безопасност на Аерофлот в момента са едни от най-добрите в индустрията. Сайтът AirlineRatings.com, който оценява уязвимостта на авиокомпаниите според редица критерии, дава максималните седем звезди на руския авиопревозвач, заедно с Qantas. Руската авиокомпания е преживявала само една катастрофа с жертви в последните 20 години.

Но това не винаги е било така. По време на Студената война самолети на руската авиокомпания са били замесени в 721 катастрофи за 44 години. 8231 пътници са загинали при катастрофи със самолети на Аерофлот, следвана от Air France с 1783, Pan Am с 1645, American с 1442, United с 1211 и TWA с 1077.

Генералният директор на Аерофлот Виталий Савелиев, естествено, изрази задоволството си от доклада на Brand Finance. „За Аерофлот е чест да бъде определена за най-силната марка в авиацията в света. Това признание отразява не само 93-годишното ни наследство като авиопревозвач номер едно в най-голямата страна в света, но и първокласната ни услуга, предлагаща вътрешни и международни маршрути, най-младата флотилия сред големите авиокомпании в света и разбира се, маркетинговите ни усилия.

Настоящият ни фокус е върху дигитализирането на Аерофлот от гледна точка на преживявания на клиентите и управление на логистиката. Продължаваме да преследваме тези цели и сме убедени, че марката Аерофлот ще става все по-силна, а пътниците и индустрията ще продължат да я признават като синоним на отлично качество“, заяви Савелиев.