41.4 хил. евро стигна цената на кв. м в Монако
Средните цени на жилищата в Монако отчетоха рекордо ниво от 41 420 евро на квадратен метър. Това е ръст от 15% на годишна база към края на 2016 година, съобщава Bloomberg. Така през последните десет години средната цена регистрира цели 180% увеличение.
Жилищата в луксозната офшорна зона са повече от два пъти по-скъпи от тези в Манхатан и почти двойни на тези в Лондон. Според статистиката, през миналата година са купени 33 нови жилища, като почти половината оттях са на стойност 10 млн. евро или повече.
Жилищата в центъра на Монако регистрират още по-сериозни стойности. Подобно жилище се оценява на цели 51 хил. евро на квадратен метър, сочи справка в сайта numbeo.com. За сравнение, средната цена за апартамент в центъра на столицата София е 1 178 евро на квадратен метър, което е със скромните 4228% по-ниска от тази в Монако.
От гледна точка на средните цени на наемите, разликата в цените също изглежда драстично. 3 883 евро месечно излиза наемът на едностаен апртамент в централната част на Монако, докато у нас подобно удобство би се таксувало с 285 евро на месец.
Ако целите ви са по-високи и искате да живеете в тристайно жилище, то се пригответе за космическия наем от 18 000 евро на месец. В София наемът на подобно жилище върви средно по 511 евро.
Бърз преглед на средните цени на стоки и услуги в Монако е достатъчен да ви убеди, че това място не е за всеки.
Така например, меню за двама в ресторант среден клас струва средно 110 евро. Чаша капучино върви средно по 3.50 евро, а малка разфасовка минерална вода се продава средно за 2.63 евро.
Цените в търговските вериги не са по-различни. Например 1 кг кашкавал може да се намери на средна цена от 16 евро. 12 броя яйца биха стрували 3 евро, а 1 кг обезкостено пилешко месо - 14 евро.
Въпреки това прави впечатление, че цените на някои стоки са доста съизмерими с тези в България. Например 1 кг домати в Монако върви средно за 2.5 евро, а същото количество картофи - 2 евро. За добро или лошо, у нас нерядко могат да се срещнат същите продукти на сходни цени, което най-малкото би могло да подтикне потребителите към размисли.